The Sabah Insider Online…..TASHA SHILA DI MALUKAN GARA-GARA BERPAKAIAN MENJULUK MATA



OLEH: WAN FARIDAH WAN AHMAD (KL)
Sunday October 30/2016

PEPATAH ada menyebut kalau tiadak angin masakan pokok bergoyang sama juga kalau tiada perkara baik/buruknya semestinya  tidak ada cerita  atau  gosep.

Maruah untuk seorang wanita adalah perkara yang amat penting.

Apa bila gambar Tasha Shila yang cukup seksi menghairahkan nafsu  kaum lelaki  disebarkan, sudah tentu maruah yang ada dalam diri hilang begitu sahaja.

Kemungkinan gambar tersebut bukan dimanipulasi dan  gambar ‘real’,  lantaran sedikit sebanyak ia tetap memburukkan nama anda.

 Itulah yang terjadi kepada Tasha Shilla apabila gambar berpakaian yang menayang buah pehak gebuk   putih halus  yang didakwa miliknya tersebar luas baru-baru ini.

Laporan polis sudah pun dilakukan bagi menyiasat pihak yang tidak bertanggungjawab tersebut..Namun bagi Tasha Shilla, penyebaran gambar tersebut membawa maksud ada pihak yang tidak senang dengannya dan sengaja mahu menjatuhkan maruah dirinya.

 Gadis cantik seperti Tasha pasti ramai yang cemburu. Asal ada sahaja peluang, pasti akan digunakan untuk menjatuhkan Tasha. Kata Tasha:-

Saya sudah buat laporan dan serahkan kes ini kepada pihak polis. Di balai polis mana? Tak perlulah tahu. Biarlah pihak polis yang menjalankan siasatan.

Perkara ini privasi saya dan ia melibatkan maruah saya dan saya tidak mahu komen apa-apa sebab bimbang kenyataannya nanti dimanipulasi pihak tidak bertanggungjawab.

Saya kecewa dengan pihak yang ingin menjatuhkan maruah saya tetapi saya hanya mampu berdoa dan menjalani kehidupan seperti biasa. Terpulang pada masyarakat hendak kata apa. Apapun, benda yag terjadi ini buat saya lebih kuat dan tabah.

Ini bukan kali pertama nama saya dikaitkan dengan kes jenayah. Saya berdiam bukan bermakna saya tidak mengambil berat kes ini tetapi biarlah saya berjuang dalam diam. Susah senang biar saya tanggung sendiri.

Saya tak tahu (ada pihak sengaja sabotaj). Saya hanya berdoa pada Allah. Saya bersyukur kerana saya mempunyai keluarga yang sendiri menyokong saya

Walaupun dunia hiburan tanah air kita tidaklah sebesar mana, namun terlalu banyak kontroversi dan perkara tidak masuk akal yang sering berlaku. Jadikanlah ia sebagai pengajaran dan iktibar.


Tak kisahlah sama ada gambar itu ‘real’ atau dimanipulasi, kita sebagai pengguna teknologi terkini (handphone canggih) dan sebagainya, haruslah sentiasa berhati-hati apabila menangkap sebarang gambar. Tiba-tiba kalau telefon kena pecah masuk, habis terbongkar segala rahsia dan tersebar segala gambar di dalamnya.

Tak gitu? Kepada Tasha, bertabahlah. Ini semua dugaan dan ujian buat anda.

Aktres Tasha Shila mengakui beliau telah membuat satu laporan polis berhubung isu penyebaran foto  seksi  yang didakwa miliknya pada tanggal 9 Jun lalu.

Meskipun merasa kecewa dengan tuduhan yang menjatuhkan maruahnya sebagai seorang wanita , Tasha bagaimanapun tidak mahu terus mengalah dan menyerahkan segala siasatan dijalankan oleh pihak berkuasa.

Kecewa sebab ada pihak hendak jatuhkan maruah saya tetapi ia tidak melemahkan semangat saya kerana ini adalah ujian daripada-Nya. Saya tidak mahu mengulas mengenai isu berkenaan dan biarlah pihak polis yang melakukan siasatan memandangkan ia sudah menjadi kes jenayah.


Mungkin saya banyak berdiam diri sebelum ini tetapi sebenarnya saya berjuang dalam diam. Saya tidak perlu kongsi dengan masyarakat kerana ia adalah privasi dan biarlah hanya saya yang tahu.

Selain itu, beliau juga tidak mengendahkan presepsi masyarakat tentang isu berkenaan kerana tidak dapat memuaskan hati semua orang lain.

Bak kata pepatah – tak mati dek keji, tak hidup dek puji, jadi terpulang kepada orang hendak kata apa. Paling penting keluarga ada di sisi dan perkara ini menguatkan lagi hubungan kami sekeluarga.



Seperti yang Tasha Shila cakap, lebih baik kita serahkan sahaja perkara ini kepada pihak polis. Kami yakin satu hari kebenaran akan terbongkar juga.


No comments:

Post a Comment