KUMPULAN BAJU MERAH SERANG SEORANG AHLI BERSIH 05 ADALAH DORONGAN DAN TAJAAN PEMIMPIN UMNO II


OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (KUALA LUMPUR)
Monday October 10/2016


PETALING JAYA:- Nampak kumpulan Baju Merah semakin hari semakin berani bertindak untuk menyerang orang khususnya kumpulan  baju kuning seperti yang telah berlaku malam tadi di sabak Bernanam.

Seorang menunggang motorsikal yang merupakan seorang ahli kumpulan bersih 05 telah di keroyok dan di belasah hingga koma oleh kekumpulan baju merah yang diketuai oleh Jamal Yunos. Ketua Samseng Jalanan Tajaan UMNO.


Kini mungkin satu budaya UMNO yang didorong oleh oleh para pemimpin atasan UMNO supaya kumpulan baju merah yang diketuai oleh Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Jamal Yunos agar bertindak ganas  selain merosakan harta benda awam bahkan tukang belasah orang hingga mati.

Perbuatan Jamal Yunos yang mengetuai samseng jalanan hingga membelasah seorang kumpulan Bersih 05 Baju Kuning telah tersebar luar menjadi viral di laman-laman social telah mendapat perhatian semua pihak.

Sementara  itu Menteri Kebudayaan Belia dan Sukan Datuk Khairi Jamaluddin turut mengecam tindakan ganas yang dilakukan oleh Baju Merah dan menyatakan seolah-olah  perbuatan ganas yang didalangi oleh Jamal Yunos satu dorongan UMNO untuk berbuat demikian.

Katanya, amalan demokrasi di negara ini tidak membenarkan keganasan serta kekerasan fizikal sebagai penyelesaian dalam berhadapan pandangan berbeza.

"Saya melihat video semalam, tindakan sekumpulan Baju Merah itu yang menyerang aktivis Bersih (dengan) menendang dan melakukan kekasaran fizikal. Ini kita tidak boleh terima. Siapa sahaja yang terlibat, tindakan ganas perlu kita kecam.

"Untuk menunjukkan pendirian masing-masing, kita perlu terima dalam demokrasi.
 
Namun, jangan sehingga mencetuskan tindakan ganas yang boleh mencetuskan ancaman keselamatan terhadap individu-individu yang terlibat," katanya kepada media selepas menyampaikan ucapan Pertandingan Akhir Kejohanan Badminton Asics 2016 di sini, hari ini.

Selain mahu polis mengambil tindakan sewajarnya, beliau juga berharap individu yang memimpin gerakan tersebut untuk memberi nasihat kepada ahli-ahli mereka supaya tidak melakukan kekasaran dan keganasan.

"Saya harap polis ambil tindakan sewajarnya kepada mereka yang terlibat.

"Saya tidak boleh terima dan saya harap mereka yang ada di belakang gerakan ini (Baju Merah dan Bersih) dapat memberi nasihat kepada ahli mereka supaya tidak lagi melakukan kekasaran dan keganasan," tegasnya.

Semalam, viral di media sosial video menunjukkan seorang penunggang motosikal berkuasa tinggi yang memakai baju Bersih 5 dikepung oleh sekumpulan peserta Baju Merah.

Pada mulanya penyokong Baju Merah tersebut menolak motosikal lelaki itu dan kemudian salah seorang peserta Baju Merah menendang lalu mereka melemparkan objek seperti botol dan telur ayam ke arahnya.


Dalam pada itu Ketua Kumpulan Baju Merah Jamal Yunos berkata pihaknya akan berlaku lebih ganas lagi untuk menyerang sesiapa saja yang tidak menyokong Najib.

“Saya akan menyuruh orang-irang kumpulan saya bertindakan lebih ganas bukan saja menyerang orang-orang yang tidak menyokong Najib akan belasah  habis-jabisan malahan kereta dan rumah mereka  kita bakar.

Saya tidak takut  dengan undang-undang sebab undang-undang Negara juga UMNO yang menggubal soal polis  saya akan pijak-pijak kepala mereka kalau coba campurtangan dalam urusan baju merah” kata Jamal semasa diwawancara oleh para wartawan sejurus selepas membelasah seorang ahli baju  kuning yang menunggang motor sikal.

Kenapa saya harus tunduk dengan polis kita ada Perdana Menteri  Datuk Najib dia boleh bela kita sebab kami buat kerja ganas ini ada untuk mempertahankan UMNO dan Perdana Menteri sendiri jadi bunuh membunuh sudah jadi budaya ahli-ahli UMNO” tegasnya.

JAMAL....Saya akan bakar gereja Kuil dan Tokong Jika Ada Orang-Orang Cina dan India Coba  Pertikaikan Tindakan Ganas Kumpulan Baju Merah  Yang DiTaja Oleh UMNO
Mulai hari ini tambah Jamal Yunos kumpulan Baju Merah akan melakukan keganasan disetiap  tempat disetiap sudut  sambil mencabar orang-prang cina dan india jangan coba cari pasal dengan orang-orang UMNO  kalau mereka mahu panjang umur lagi.


Sambil menyatakan pihak Baju Merah akan membakar gereja dan tokong juga kuil sekiranya orang-orang tertentu coba mempersoalkan tindakan ganas kumpulan Baju Merah.


"Kita sebagai ahli-ahli UMNO setiap kali kita buat jenayah mana pihak Polis berani tangkap kita sebab kita telah dilindungi oleh para pemimpim UMNO atasan  berani kah polis bertindak  semua kumpulan baju Merah di taja oleh UMNO.

No comments:

Post a Comment