GENG BAJU MERAH PIMPINAN JAMAL KEARAH MENUMBANGKAN UMNO/BN PRU14..The Sabah Insider Online

OLEH: DATO MOHD JEFFRY ROSMAN (TAWAU)
Rabu Oktober 26/2016

 
JAMAL  Yunos adalah satu nama yg kini viral dan menjadi kebencian netizen..pertama dia membawa keburukan imej UMNO.

walau ramai berkata dia ini ada orang atasan yang back up tapi bagi saya selaku pengalisis politik semasa..tindakan jamal sebenarnya memalit arang ke muka kepimpinan UMNO.

 Para pemimpin UMNO yang sangat sangat menyokong usahanya yang mana kononnya inilah seorang pejuang melayu dan tanah air..hahaha ketawa saya membaca kenyataan yang seakan tidak gunakan akal untuk menterjemahkan

UMNO  kini jadi  bahan cacian kerana menghalalkan segala perbuatan jahat  jamal ini..walaupun beliau ditangkap  akan tetapu  ramai yang kata itu hanya satu sandiwara dan akhirnya memang benar lah sebab hanya 2 malam saja dalam lokap.

Bagi saya lagi yang kedua dia mencerminkan seorang yang beragama islam dan sentiasa memainkan isu isu perkauman serta ingin melaga lagakan kaum ini sudah terbukti dengan wujudnya Gerakan Baju merah yang kita nampak sendiri mereka keluar dengan cara gengster dan langsung tak berhemah.

Bagi saya kelceluparan mulut jamal jamban menghina negarawan dunia iaitu Tun M adalah satu perkara yang amat amat tidak wajar.

Pihak saya di bawah Gerakan Kita SaMa ( Kita Sayang Malaysia akan membuat laporan polis ke atas beliau esok sekiranya hari ni tiada permohonan maaf dari Jamal ini.


Pihak kami juga akan mengumpul 1 juta tandatangan untuk diserahkan kepada Menteri KDN bagi mensesak Jamal di tangkap di bawah akta Sosma atau apa apa dengan membuang daerah kepada belia

No comments:

Post a Comment