400 RIBU AHLI UMNO SABAH DAN 100 RIBU AHLI UMNO SELANGOR BAKAL KELUAR PARTI KERANA TAKUT GENG BAJU MERAH….The Sabah Insider Online



OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (PJ)
Wednesday October 19/2016


KUALA LUMPUR:- Gara-gara kumpulan militant Geng Baju Merah yang di ketuai oleh Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Jamal Yunos yang  sering melakukan keganasan di beberapa negeri khususnya di Semenanjung  dengan itu ramai lebih 400 ribu orang ahli-ahli UMNO di Sabah daripada 17  Bahagian akan keluar meninggalkan parti keramat itu.

Mereka bakal keluar kerana takut penyakit yang ada pada kumpulan militant Baju Merah yang mendapatkan dokongan dan sokongan moral dari dua tiga pemimpin tertinggi UMNO Pusat yang sering kali melakukan keganasan di sana sini akan menular dan menjangkit kepada ahli-ahli UMNO Sabah.

400 ribu  ahli UMNO yang bakal keluar parti  akan di dahului UMNO Kota Belud, Tampasuk-Beaufort, Kimanis-Tungku-Tawau dan beberapa bahagian lagi.

Sementara Ahli-Ahli UMNO lebih 100 ribu yang membabitkan beberapa bahagian juga bakal keluar parti UMNO ialah UMNO Bahagian Kajang-Kuala Selangor-Bahagian Bangi- Hulu Selangor-Bahagian Puchong dan beberapa lagi Bahagian.

Demikian dinyatakan seorang Ahli MIC Bahagian Puchong Muthu A/L Kurapsammy disini hari ini.


Katanya selain  ramai ahli-ahli UMNO bakal keluar ahli-ahli MICpun ramai juga bakal keluar untuk meninggalkan MIC kerana ramai kaum India tidak lagi sehaluan dengan para pemimpin MIC yang turut bersekongkol dengan UMNO.

“Negara kita  mahu aman damai tidak mahu berlakunya sebarang kekacauan kalau geng baju Kuning buat kacau  bilau kita lapor saja dengan polis sebab Negara kita ada undang-undang bukannya Geng Baju Merah juga terikut-ikut  berkelakuan ganas  sehingga membelasah seorang anggota  Polis dan membakar beberapa kenderaan milik orang awam” kata Muthu lagi.

“Saya menang kenal betul Jamas Yunos dia dulu memang orang yang baik tetapi sejak kebelakangan ini dia tukar jadi orang jahat anti Cina dan anti India 

Kita tahu kumpulan Militant Grng Baju Merah  dapat sokongan moral dari pemimpin atasan UMNO untuk menakut-nakutkan orang apa saja Jamal dan geng-gengnya buat kacau tiada tangkapan di buat itu yang kita hairan.

Tapi kita tahu bukan semua ahli-ahli UMNO yang suka dan setuju perbuatan jahat Jamal dan Geng Baju Merah itukah sebabnya  UMNO Sabah dan UMNO Selangor akan bertindak keluar termasuk MIC Bahagian Puchong kerana mereka marah  benar dengan Jamal Yunos kerana perbuatannya boleh menjuruskan kehancuran BN/UMNO pada PRU14  nanti sebab ramai rakyat Malaysia bencikan UMNO/BN” tambahnya Muthu.






No comments:

Post a Comment