II The Sabah Insider Online.....BUKAN BIADAP KELUAR DEWAN PARLIMEN CUMA TIDAK SETUJU PEMBENTANGAN BAJET 2017 YANG KOMPLIKATED



MANA...paling bahaya perbuatan Jamal terlibat 100 jenayah berat dengan perbuatan tiga orang Mukhris-Muhyiddin dan Shafie yang sekadar berusara kes 1MDB dab dana RM2.6 Billion



SUDUT PANDANGAN KETUA BIRO (TSI)
KARARUDDIN ZAMAN (PJ)
Monday October 24/2016


TINDAKAN  Ahli Parlimen pembangkang yang terdiridari DAP- PKR dan AMANAH (Pakatan Harapan) keluar meninggalkan dewan Parlimen semasa pembentangan belajawan (Bajet) 2017 oleh Perdana Menteri Dato Seri Mohd Najib Tun Abd Razak pada jumaat lalu ini bukanlah satu kelakuan biadap tetapi mereka sekadar memprotes pembentangan baget 2017 tidak relevan.


Kecuali ahli parlimen pembangkang dari PAS  yang merupakan talibarut dan baruah UMNO  mereka tetap setia mendengar hujah-hujah Najib dari awal hingga akhir sebab PAS kini telah bekerjasama  bakal menubuhkan kerajaan camporan.

Tidak hairanlah kenapa musuh ketat PAS adalah UMNO kini menjadi rakan baik setelah kemantian Datuk Nit Aziz Nik Mat ini PAS sudah ikut songsang seperti pemimpin pemimpin UMNO yang lain.

PAS bukan sahaja menyokong pembentangan bajet 2016 bahkan juga PAS menyokong  tindakan ganas kumpulam Militant Geng Baju Merah di bawah pimipinan Jamal Yunos di bawah tajaan UMNO yang sering melakukan keganasan hingga mencederakan seorang anggota dari Polis Cawangan Khas yang berpangkat Inspektor.

Kalau rakyat di Negara ini menyelar PAS adalah baruah dan talibarut UMNO dan Jamal Yunos Ketua bahagian UMNO Sungai Besar mereka menggelar Jamal sebagai anjing kurap UMNO memang wajar dan kena pada tempatnya Jamal di gelar  anjing kurap kerana kelakuannya tidak ubah seperti binatang.

Jangan harap PAS akan menang kerusi di Pulau Pinang dan Selangor kalau PAS bersekongkol dengan UMNO yang parti ini dapat kebencian ramai rakyat bukan saja terdiri daripada bangsa Cina-India bahkan bangsa Melayu sendiri sudah lari 98 peratus meninggalkan UMNO.


Dalam satu kenyataan baru-baru ini di Sabah 400 ribu ahli-ahli UMNO dari 20 Bahagian akan keluar UMNO kerana mereka memprotes tindakan Jamal Geng baju merah yang sentiasa mencetuskan huru hara dalam Negara tidak diambil tindakan tetatertip tetapi kalau para pemimpim UMNO lain seperti Tan Seri Muhyuddin Yassin Datuk Seri Shafie Abdal dan Datuk Seri Mukhris  Tun Mahathir bersuara saja mengenai kes menyewelegan 1MDB dan dasa RM2.6 Billion mereka terus di pecat serta merta dari jawatan menteri dan ahli UMNO.

Jika dibandingkan perbuatan  tiga orang pemimpin UMNO yang dipecat dengan perbuatan Jamal Yunos lebih berbahaya perbuatan Jamal.

Sebab Muhyuddin-Shafie dan Mukhris hanya menyuarakan tidak kepuasan hati tentang penyelewengan Najib salahguna kuasa  dan  dana 1MDB tetapi perbuatan Jamal bukan saja sekadar memukul orang bahkan membakar segala harta benda  awam seperti membakar kenderaan milik para penyokong DAP-PKR DAN AMANAH di seluruh kawasan Selangor inipun UMNO masih pertahankan lagu kedudukan Jamal dalam UMNO.



No comments:

Post a Comment