KES 1MDB RM16B MASUK KE AKAUN 2 ANAK RAJA. The Sabah Insider Online


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Khamis Oktober 27/2016

DANA 1MDB makna dana Rakyat dan tiba-tiba  dimasukkan ke akaun dua anak raja yang tidak ada kaitan langsung dengan 1MDB. Kenapa kala ditanya yang berkenaan mendiamkan diri? itu dana RM16 bilion, Najib ingat itu RM16 ringgitkah?

Kemudian bila orang berhutang beli kereta ada deposit dan bulanan diselesai, tetapi ada yang berhutang billion-billion  terkait Bandar Malaysia 60% dan kemudian pembayaran dimulakan tahun 2022 makna tujuh tahun mendatang. Ini kerja gila!

Syarikat Proton dicipta ada 30,000 orang berkerja dapat kasih makan anak bini rakyat Malaysia/proton berjalanan di jalan raya semua nampak dan kerajaan dalam masa 10 tahun kutip cukai lebih kurang 18 bilion, tapi syarikat 1MDB yang sekarang hutang lebih RM52 bilion pekerjanya yang kita tahu hanya seorang ARUL KANDA.

Nah, kitapun bertanya jenis niaga apa namanya kalau begitu?

Saya bertanya dan seorang PM atau macai-macai  perlu menjawab dan barangkali jawaban mereka konon saya bukan ahli perniagaan dan tidak tahu hal niaga dan jawaban saya orang buta tuli pasti tahu cerita ini ada sebaliknya.


No comments:

Post a Comment