The Sabah Insider Online.... KEJAHILAN DAN KEBIADAPAN AHLI-AHLI PARLIMEN UMNO/BN SERING BUAT BISING DI PARLIMEN


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Sabtu Oktober 22/2016

MEMANG keadaannya di parlimen kelmarin  cukup menarik hingga keadaan itu ramai yang kesyiokan melihat dan di situ nampak sangat ahli-ahli pembangkang tidak menghormati Perdana Menteri Dato Seri  Najib yang terlalu banyak sangat terlibat dalam  skandal dan kesani menyusahkan rakyat Malaysia. 
Pembangkang berpusu-pusu keluar meninggalkan dewan hingga kawsan pintu sesak dan kesani agak sukar dan keadaan itu cukup menarik perhatian DS Shafie Apdal dan saudara Darell Leiking.
 " Saya perhatikan DS Shafie semacam terdiam sebentar memerhatikan keadaan tetapi DS Shafie jenis tenang dan kala itu sempat dia menyatakan agar saya keluar bersama pembangkang yang lain " Demikian kata Darell ketika menghubungi saya tadi. 
Kesan ramai berpusu-pusu meninggal kerusi masing-masing, maka sesudah semuanya selesai barulah kedua YB Warisan itu meninggalkan dewan secara santai dan relak katanya Darell Leiking yang juga sama rasa kesyokan. 
" Memang kami keluar agar lambat sedikit kesan memerhatikan keadaan yang memang menjadi tamparan yang hebat terhadap seorang Perdana Menteri dan sekaligus kami juga memerhatikan menteri/ahli kabinet yang kebingungan" Tambah Darell Leiking lagi.
Di luar dewan kelihatan banyak orang memegang pelekat yang tertulis perkataan "SIAPA M01 ?" dan itu satu pertanyaan yang memang ditujukan kepada pemerintah.
Disamping itu keLIHATAN  ahli-ahli Parlimen UMNO/BN ramai yang jahil  D dan dajal kerana  ahli-ahli Parlimen pembangkang tidak diberikan peluang untuk mengutarakan apa saja permasalahan rakyat sering kali bila ada ahli-ahli pembangkang  menyuarakan ramai-aramai ahli-ahli Parlimen UMNO/BN buat bising  macam orang tidak bertemadun disitulah kita nampak kejahilan ahli-ahli UMNO/BN.


Lantaran tidak hairanlah UMNO  tubuh kumpulan Malitant  Geng Baju Merah yang diketuai oleh Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar Jamal Yunos dan ahli-ahli UMNO jadi ahli kumpulan ganas sebabnya mereka didorong oleh para pemimpin atasan UMNO/BN untuk buat huru hara dalam Negara. 

No comments:

Post a Comment