PARTI WARISAN SABAH DAPAT SAMBUTAN..... The Sabah Insider Online


( Darell Leiking, Jaujan & Junz Wong N/Presiden)

OLEH: ISMAILY BUNGSU
Tuesday October 18/2016

SEJAK berbulan ramai sangat inbox dan bertanya saya soal nama parti yang DS Shafie tubuh dan jawaban saya hanyalah " TIDAK TAHU" sebab saya diamanahkan agar jangan disebar dan amanah itu kena pegang dan simpan baik-baik  sebab ada sebab-sebabnyq dan Shafie  sendiri pernah katakan sebab-sebabnya.

Meski demikian sebulan lalu saya tubuh grup Fbook atas nama WARISAN dan tidak disebut Sabah dan pernah juga saya bicarakan maksud Warisan itu dan bagi yang membaca tentu sudah bisa menangkap maksud saya tetapi tentulah masih dalam keadaan tertanya-tanya. Ini Strategi bha!

Kelmarin saya katakan bahawa hari ini diumum parti Shafie  di sekitar jam 10:00 pagi di Kuala Lumpur dan itu menjadi kenyataan seperti dalam gambar dan nama parti ialah PARTI WARISAN SABAH atau sengkatnya disebut WARISAN.

Insyallah akan saya hurai kemudian nanti bila dilancar di Sabah dan secara pelan2 saya akan menulis hurai sedikit demi sedikit hal ini.

Kelmarin saya jelaskan mungkin saja logonya ada layar atau lepa-lepa di Semporna atau terkait dengan logo Sabah Maju Jaya dan saya sebut juga ada jabat tangan dan beras disamping ada warna dan ada bulan yang maksudnya lambang islam/mungkin saja/itu saya tulis. Sengaja berteka teki.

Lepa-lepa itu saya sebut sinis kesan ada layar dan padi itu memang makanan utama kita dan jabat tangan itu saya katakan perpaduan kalangan parti lokal dan warna juga saya ketakan kelmarin dan memang semuanya benar kecuali BULAN dan LEPA-LEPA  tiada dan itu sengaja saya kelirukan sedikit untuk mendapatkan pandangan yang lain.

Sekarang teka teki sudah jelas dan tidak ada lagi pertanyaan parti apa sebalik semuanya sudah jelas nama parti dan ada ada logonya dan sudah didapatkan sijilnya dari ROS di Kuala Lumpur dan nanti di Sabah akan dilancar dan umum secara rasmi.

Terima kasih kawan-kawan  yang selama ini asyik bertanya dan maaf tidak dapat saya jelaskan lebih awal kesan ada sebab-sebabnya. Maaf sekali lagi.