The Sabah Insider Online…. KUMPULAN PENGGANAS IS SAMA TARAF DENGAN KUMPULAN GANAS GENG BAJU MERAH PIMPINAN JAMAL YUNOS KEJAM



OLEH: ABDUL RASHID ABDUL RAUF (PAHANG)
Tuesday October 25/2016

TERMELOH:- Kalau  diambil kira dan di fikir-fikirkan sedalam dalamnya bahawa kumpulan Militant Geng Baju Merah UMNO yang diketuai oleh Jamal Yunos Ketua Bahagian UMNO Sungai Besar sama taraf dengan kumpulan Militant diluar sana seperti IS.

Barang kali Jamal Yunos pernah jadi anggota kumpulan Militant IS sebab perangainya tak ubah persis seperti seorang anggota IS yang tidak berperi kemanusian kejam lain tidak bukan suka mencederakan oleh awam.

Rakyat di negera ini memang tidak boleh menafikan sejak kewujudan kumpulan pengganas Geng Baju Merah keadaan Negara sekarang hampir kucar kacir hingga masyarakat cina dan india yang menjalankan urusan perniagaan  sentiasa dihantui ketakutan oleh kumpulan Geng Baju Merah yang akan berrtindak ganas hanya tunggu arahan Jamal bila-bila masa sahaja.

Dengan khabarnya  kumpulan Geng Baju Merah  yang akan menganjur  PERANG PARANG TERBANG yang dijadualkan pada 27hb Oktober ini akan ditunda ketarikh 19hb November ini di 11 buah negeri di Semenanjung.

Mujurlah ahli-ahli UMNO di Sabah masih waras dan tidak mahu terikut-ikut budaya samseng seperti ahli-ahli UMNO di Semenanjung sana “Syabas” ahli-ahli UMNO masih pandai menjaga maruah orang Sabah yang cukup sopan jarang-jarang kita dengar angkara perkara perkara buruk/songsang yang melanggar undang-undang Negara yang dilakukan oleh ahli-ahli UMNO Sabah dan lain-lain kumpulan.

Di Sabah walaupum mempunyai lebih 32 etnik (Pelbagai Suku Bangsa) berlainan budaya dan agama tetapi mempunyai prinsif DAN   mempunyai moral yang jitu  saling hormat-menghormati budaya dan agama  orang lain  mereka boleh duduk semeja makan minum di kedai-kedai dan restoran-restoran berkenaan.

Memang kalau sorang tujuh kuturunan Anak Sundal Gelandangan dan Anak Haram Jadah seperti Jamal Yunos menang tidak pandai serik-serik walaupun sudah beberapa kali kena tangkap polis tangan digari hingga menjadi viral  memang muka tidak pandai malu.

Jenis  orang macam Jamal ini hanya menerima padahnya dengan menembak mati sesudah kematian jamal Negara baru aman  kerana baju merah yang diasaskan oleh Jamal memang sentiasa bergerak kesani sini cari pasal sahaja siapa yang menentang kumpulan Geng Baju Merah mereka yang terbabit akan menjadi mangsa pembunuhan kejam.

Sasaran utama Geng baju Merah ialah bangsa Cina dan India geng baju merah tidak teragak-agak membunuh dua kaum ini bila-bila sahaja soal undang-undang bagi Jamal mereka letak dibelakang bunuh dulu orang-orang Cina dan India berani kah pihak PDRM bertindak untuk menangkap geng-geng baju merah yang terang-terang tajaan UMNO.









No comments:

Post a Comment