UMNO GELANG PATAH MEMANG PATAH UMNO TIADA HARAPAN


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Sunday Sept, 11/2016

MEMANG bukan luar biasa dan keluar masuk parti perkara biasa katanya mereka dan tersungkur di PRU-14 akan datang juga perkara bisa dan bukan luar biasa.

Bila tersungkur dan mereka yang korup bakal disiasat dan masuk penjara juga perkara biasa dan bukan luar biasa.

Kala tersungkur Altantuya hidup kembali dan muncul di mahkamah nanti dan bisa berbicara siapa yang membunuh dan arahan siapa juga bukan luar biasa tetapi perkara biasa macam penderma Arab yang mati setahun sudah bisa bangun dan akui menderma dan mati kembali.

Itu bukan luar bisa tetapi perkara bisa. Bila kelak ada kabinet menteri di Penjara Sungai Buloh dan pemimpinya yang memang terbersih, ternbaik, terbilang dan banyak tembirang juga bukan luar biasa, tetapi perkara biasa.

Nah, jelas UMNO gelang patah memang Patah, bukan saja patah malah tersungkur bila Dato Bahrom Ghani keluar parti sewaktu mempengerusikan mesyuarat UMNO Bahagian itu.

Dinyatakan Timbalan juga keluar sama dan diikuti oleh beberapa ahli di sana dan kemungkinan akan menggambungkan diri dengan parti yang Muhyiddin tubukan.

Bahagian itu dirasmikan oleh Rahman Dahlan dari Sabah dan jelas kehadiran Rahman di sana tiba-tiba demikian jadinya dan pasti akan ada jawaban yang Dato Bahrom tidak puas hati dan mahu duduki kerusi Perdana Menteri.

Biasalah dan itu bukan luar biasa tetapi perkara biasa.