PARA PEMIMPIN UMNO SABAH MULA GUSAR DENGAN SHAFIE APDAL TUBUH PARTI BARU


3,000 ORANG AHLI UMNO TAWAU SERTAI PARTI BARU DIASASKAN OLEH SHAFIE


OLEH: SORAYA EGG
Wednesday Sept. 28/2016

1.BARISAN Nasional (BN) dan UMNO tidak terancam dengan tindakan bekas Naib Presiden UMNO Datuk Sri Shafie Apdal konon berpaling tadah dan menubuhkan parti baharunya selagi UMNO dan BN bersatu padu dan setia terhadap presiden (Datuk Seri Najib Tun Razak) ini pandangan setiausaha UMNO.

2.Secara jujur majoriti ahli UMNO Sabah (dgn.maaf) bukan lah seikhlasnya menyokong parti melayu untuk mempertahankan Bangsa(Melayu),Agama dan Negara tetapi hanya mengharapkan habuan tangki biru dan mempertahan kedudukan sumber pendapatan mereka bagi yang ada jawatan.

3.Sebenarnya ahli ahli UMNO adalah amat gusar dengan gerakan DSSA kian hari keyakinan orang ramai semakin tebal apa lagi dengan suntikan anak anak muda KDM Penampang yang dipelopori Darell Leiking.

4.Kesilapan menghukum DSSA digantung dari keahlian UMNO atas desakan Musa telah membuat satu kelebihan kepada beliau secara tidak disedari telah meningkat sokongan akar umbi terutama dari sukunya.

5.Apa pun orang perkatakan DSSA untung untungan hanya sekuat manapun sama kekuatan pengaruhnya dengan Dr.Jeffrey di kalangan KDM tapi anggapan itu meleset kerana hari demi hari ribuan ahli ahli UMNO menyertainya sekali gus keluar dari UMNO serta akan membungkus parti Melayu untuk dihantar kembali di Malaya. Kita pinjam kata kata Salleh suatu ketika dahuluhttps://www.facebook.com/images/emoji.php/v5/u4f/1/16/1f601.png😁

6.Adalah desas desus yang boleh dipertanggung jawabkan bahawa ada beberapa ahli parlimen dan wakil rakyat akan berhijrah bersama DSSA terutama mereka yang tidak menjadi pilihan Musa.

7.Untuk menjayakan gerakan DSSA hanya memberi tumpuan kepada pemimpin muda yang bersih dari kotoran politik berhadapan dengan BN semasa PRU14 disamping memberi ruang seluas luasnya kepada pemimpin veteran untuk menjangkau aspirasi mereka yang mahu melihat Sabah bebas dari cengkaman parti politik dari luar.


8.Objektif pemimpin Sabah adalah sama untuk memperjuang hak Sabah dan ingin melihat penguasaan politik dari luar jika dilihat dari aspirasi ini adalah mudah untuk penyatuan parti parti pembangkang kecuali ada niat disebaliknya bagaikan "Musang Berbulu Ayam"https://www.facebook.com/images/emoji.php/v5/ud0/1/16/1f602.png😂