NAJIB SEORANG PAHLAWAN BUGIS ( Najib akui gagah hebat di laut)


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Selasa Sept. 20/2016



DATO Seri Mohd Najib Tun Abd Razak  memang seorang pahlawan asal usul tanah seberang dan kala disebut bangsa itu memang terkenal sebagai pahlawan laut dan kapal laut memang makanannya meski membesar dan bersekolah di negara orang putih.Sekali layar dikembang sauh dilabuh!

Selalunya bila sebut saja negara paman SAM maka ia akan segera ke sana namanya Washington meski hanya bermain golof kata orang indon.

Bermain golof dan siap adakan pertemuan ceramah sana sini hal negara ketemu pelajar maka rasmilah jadinya dan yang penting bermain golof bersama Obama presiden Amerika itu pesawatnya khas siap bawa bini jelajah dunia.

Tapi sejak bermacam hal terjadi dan peguam paman SAM ketemu banyak bukti/kononnya dan siap mengambil tindakan kesan melibatkan negara mereka, maka pahlawan terkenal Malaysia asyik bermalas malasan dan tidak lagi mahu ke Amerika?

Barangkali terlalu penat dan mahu rehat sebentar dan asyik ia suruh Zahid Hamidi hadiri perhimpunan bangsa-bangsa bersatu sementara Najib sendiri terus diam di Putrajaya.

Barangkali juga pertemuan para pemimpin dunia kendalian Bangsa Bangsa bersatu itu yang bermula 19 September (hari ini) tidaklah penting sangat meski 21 September dibincang sama hal Syaria.

Jangan pula ada yang mengatakan seorang Najib tidak berani hadir ke perhimpunan Bangsa Bangsa bersatu itu sebab Najib memang bersih dan pemimpin yang telus dan jujur.


Menteri luar atau Zahid sendiri tentu sudah ada jawaban kala ditanya kenapa PM tidak hadir dan kita lihatlah nanti apa yang dibincangkan di PBB itu.