160,100 ANAK LUAR NIKAH TANPA BAPA (ANAK HARAM JADAH) DIDAFTARKAN 2010-2016

OLEH: WAN FARIDAH WAN AHMAD (KL)
Selasa Sept, 13/2016

KUALA LUMPUR:-  Ekoran perbuatan seks rambang dan penziaan bebas di kalangan  wanita-wanita Melayu dengan pasangan masing-masing tanpa nikah  anak-anak yang dilahir tanpa bapa yang telah didaftarkan seramai 160,100 kanak-kanak  sejak dari tahun 2010 hingga 2016.

Pihak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN)  mendedahkan perkara ini  ekoran pertambahan  jumlah anak-anak yang baru di lahirkan tanpa  bapa yang disebut  sebagai Anak Haram Jadah atau Anak Gampang.

Ini tidak termasuk jumlah bayi yang mati dibuang  di dalam parit-longkang oleh  ibu-ibu mereka selepas melahirkan anak-anak mereka  kerana takut di ketahui umum anak-anak mereka dilahirkan tanpa bapa.

Pembuangan bayi sama ada masih hidup atau mati 97 peratus adalah dilakukan oleh para wanita Islam (Melayu)  yang mengandung tanpa suami hasil perbuatan seks rambang dengan lelaki yang bukan mahram.


Disamping dorongan  daripada kedua-dua ibubapa mereka yang terlalu membiarkan dan membebaskan anak-anak  perempuan mereka keluar dengan sesuka hati dengan teman-teman lelaki mereka tanpa ada kawalan dari kedua ibubapa mereka dan hingga menyebabkan 99 peratus anak-anak gadis mereka mengabndung.