RAMAI NEGIZEN MELAYU KUTUK WANITA-WANITA MELAYU BERKAHWIN DENGAN BANGLADESH/PAKISTAN



OLEH: HASLINDA WAN HASHIM (KL)
Wednesday September 07/2016

SEMENJAK dua menjak  kebelangkangan ini  di negara Malaysia di mana 98 peratus wanita-wanita Melayu ramai yang telah berkahwin dengan Bangsa Bangladesh.

Sehingga lelaki Melayu kini telah tertinggal jauh jadi calon-calon suami bangsa Bangla juga kini jadi buruan hawa nafsu para kaum wanita Melayu yang berbafsu berkahwin dengan  Bangla.

Jumlah bangsa Bangla yang kini tinggal dan telah menetap di Malaysia sudah mencecah 1.2 juta 97 peratus mereka telah menjadi pujaan hati para wanita-wanita Melayu yang telah menjadi isteri kepada lelaki Bangladesh.

Di Semenanjung 100 ribu bangla telah diberikan  status  sebagai warga Negara Malaysia dan telah memiliki Mykad oleh kerajaan menerusi Jabatan Pendaftaran Negara (JPN).

Dalam kes jenayah berat di Semenanjung juga kini semakin meningkat keparas amat kritikel angkara kebajiran bangsa Bangladesh yang sukar di kawal oleh pihak keselamatan.

Nisbah kes jenayah 87 peratus adalah dilakukan oleh bangsa Bangla seperti pecah rumah-rompakan- dan kes rogol anaki-anak gadis dan kacau isteri orang memang sudah jadi budaya bangsa Bangla.

Puncai penceraian rumah tanggapun berpunca dari lelaki bangsa Bangla kerana isteri-isteri yang terlalu bernafsu tinggi mereka sanggup meminta diceraikan kerana ingin berkahwin dengan jejaka bangla.

Kecuali wanita-wanita yang mempunyai kerjaya sebagai artis/pelakon mereka berkahwin sesama sendiri dan mereka tidak memilih bangla yang badan mereka berbau tengik bau hapak.

Sementara di Sabah yang membabitkan di bebarapa tempat antaranya  Tambunan-Keningau-Beluran-Kinabatangan-Kundasang dan Ranau ramai di kalangan gadis-gadis Dusun-Kadazan dan Orang Sungai mereka ramai yang berkahwin dengan bangsa Pakistan.

Kenap mereka boleh berkahwin dengan Pakistan ini berpuca dari kedua ibubapa mereka yang terlalu banyak hutang dengan Pakistan hingga mencecah RM10k .

Disebabkan hutang yang begitu banyak  susah hendak dilangsaikan  lantas anak-anak gadis mereka jadi tebusan  dan jadi mangsa keadaan kepada Pakistan akhirnya mereka dikahwinkan untuk menyelesaikan hutung piutang tersebut.







No comments:

Post a Comment