KINI DEMAM TANGKI BIRU SUMBANGAN UMNO/BN BUAT TERNAK NYAMUK AEDES- ZIKA


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Jumaat Sept, 09/2016 
KALAlalunya di Pekan Kota Marudu singgahnya sebentar di kg sunsui dan kulihat di pinggiran ada papan tanda jalan bakal disiapkan dan berhenti sebentar memang cantik pemandangan indahnya bukan main sunyi sepi masih suci angin menyapa terkenang kekasih hati.

Kota Marudu tinggalnya rungus ratu tercantik kontrovesi dan sekian lama berada di kota marudu rasanya tidak mahu pulang kesan teringat seorang Ina yang baik, manis dan kala senyum cantiknya bukan main dan sesekali kuusik suntilnya di bibir merah gincunya asli memang menarik. Cinta mulalah bersemi di sini kota marudu yang memikat hatiku ini.

Kemudian sesudah sekian lama di Kota Marudu dan si gadis Ina yang baik kutinggalkan dan rindu tetap ada, lalu kembalikan daku ke kampung halaman yang sudah lama tidak kusapa dan terasakan sangan mahu mandi di sungai membakut yang dikata ada buaya..

sesampai di Membakut terlihat sebuah bangunan sedco yang terbengkalai dan menjenguk ke dalam takutnya bukan main dan kulihat-lihat  sambil hati-hati  kalau ada penagih dadah khuatir parang melayang dan nantinya kepala bergolekan di halaman kesian sang kekasih menunggu tak kunjung tiba.

Lalu minum di kedai pekan lama kala sekolah tempat bermain teringat gadis rusian, katy manahai, halion dan banyak lagi yang cantik dan menawan dan ketika ke belakang kedai saya geleng kepala rumput meninggi padi dan tempatnya ular diam dan nyamuk membiak dan ada pula biawak berkirim salam.

Memang pekanku ini cantik sekali dan alangkan baiknya kalau saja anak tirinya Najib menjadikan memkaut lokasi untuk ia cipta filem hantu dan dari Kota Marudu diam di Membakut hati jadi rawan dan hiba sekali.

Entah kopi yang kuminum terasa enak sekali dan soto yang dihidangkan sedapnya bukan main, lalu kuminta tambah satu lagi dan pelayan yang cantik sumandak tersenyum manis sekali dan serentak aku ulat mula naik dawan dan segera kukata minta hatinya sekali untuk kubawa pergi.

Ini kali aku tak kembali dan esok siap mencari sesuatu yang entah aku sendiripun tidak tahu tetapi yang benar aku jadi rindu dan hiba itu sel
Top of Form