RATU NAGA : DEMIKIANLAH HAKIKAT ( segala dihadapi dengan tabah/Allah di sisi)


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Rabu Sept. 21/2016


BUKAN mudah untuk perjuangkan kebenaran. Bukan senang untuk bercakap benar. Dalam dunia ini ada jahat ada baik dan kebaikan yang kita bawa tidak semua orang suka dan tidak semua orang akui dan sama perjuangkan.

Nabi bersifat maksum tetap kena maki hamun, kena hina, kena fitnah sejak lahir, dewasa hingga wafatnya. Nabi Yusuf yang kacak dan patuh perintah Allah dan tidak melakukan sesuatu yang bertentangan dengan agama tetap kena fitnah, inikan kita sebagai hamba yang bukan nabi bukan maksum.

Di Malaysia ini untuk mendapatkan pejuang sejati memang sukar dan payah sebab rata-rata kalangan kita ini diajar bersilat kata dan bukan melewati laluan Allah, yang mereka cari sebaliknya kehebatan dunia dan itu sebab di akhir zaman pemimpin mungkar, membantai harta bukan hak disanjung mulia dan diletakkan di kerusi pemimpin dan itu sudah kita nampak jelas tak perlu bersuluh lagi.

Kalangan kita berbondong mendapatkan tangan pemimpin berkenaan, mencium tangan, peluk dan puji mereka setengah mati dan ada yang mengatakan seorang pemimpin itu lagi hebat banding Allah dan ini sudah ada di sekitar kita.

Bila kita membicarakan kebenaran, maka di sekitar kita banyak sangat perlian dan bila kita membicarakan kebobrokan dan kepincangan kepimpinan yang korup itu dikatakan memfitnah sedang menegur itu diharuskan oleh agama dan kemudian yang menegur tadi dianggap salah dan boleh saja masuk penjara.

Kerajaan memang yang maha berkuasa kesan undang-undang di tangan mereka dan mereka boleh saja putar segala peraturan yang tidak salah menjadikan salah dan sebalik yang salah menjadi tidak salah dan mereka ketawa terbahak-bahak memenuhi angkasa negara kita bernama Malaysia.

Meski terbukti kita salah, maka ada saja jalan dan cara lain untuk menganiya kita, lalu mereka cipta facebook atau apa saja atas nama kita dan kemudian sesuatu yang bobrok itu mereka sebar dan kelihatannya kita sendiri yang mencipta dan inilah zaman sekarang penuh dengan fitnah.

Terbukti perbuatan semacam itu manusianya jenis syaitan yang dilaknati Allah kesan banyak sangat menyusahkan rakyat dan rakyat kena faham ini dan itu sebab berita yang tersebar tidak usah percaya melulu dan kena kaji kala di sekitar kita ada banyak sangat manusia berhati syaitan yang niatnya memenjarakan kita agar perbuatan mereka terus bermaharajalela tanpa gangguan.

Inilah yang selalu saya pesankan kepada RATU NAGA sebab saya lihat dan perhatikan cara penulisannya cukup bahaya sama sepertinya Yahaya Ismail yang pernah kena gari dan kena tahan kesan penulisan dan masalah teknikal.

Sesungguhnya ini cara mereka melemahkan semangat juang kita tetapi saya nasihati RATU NAGA sekali kita membawa kebenaran dan berbicara bobrok mereka, penipuan, rampok yang mereka lakukan meski mati jangan ragu atau nanti dalam penjara jangan sekali kita khuatir itu ada dan siap kita hadapi semuanya kala Allah itu di sisi dan malaikat sedang memerhatikan sebab akhirnya yang batil dan khianat bangsat akan terkalahkan juga akhirnya nanti.

Teruskan perjuangan dan jangan hanya sampai di tengah jalan dan meski demikian dalam apa saja yang kita perjuangan haruslah telus ikhlas tanpa kira siapa, bangsa dan agama dan selagi mereka membangsatkan diri dan perjuangan TATAP diteruskan dan kita musnahkan mereka kecuali mereka siap ke laluan Allah.
Salam dari Sabah