PELAKON DRAMA TV ADIL AZIZ AKAN KETALI GANTUNG SAMPAI MATI

OLEH:- KAMARUDDIN ZAMAN (KL)
Monday Sept. 26/2016

SAYANG...Kematiannya sia-sia sahaja sebelum buat tidak fikir dahulu.


KUALA LUMPUR:- Seorang pelakon- Drama TV yang dikenali Mohd Aidul Aziz@ Aidil 28 telah di tahan polis Bahagian Narkotik bersama dua lagi suspek di kediamannya di Jalan Ampang  kira-kira jam 12.40 tengahari Ahad lalu.

Aidil bersama dua suspek tersebut telah di bawa ke  Balai Polis Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah Wangsa Maju untuk siasatan lanjut.

Menerusi salinan laporan polis yang diterima Portal The Sabah Insider Online, ketika serbuan  pasukan risikan telah merampas beberapa pokok yang ditanam dalam pasu dan dedaun kering dalam bekas kaca yang disyaki ganja serta satu bekas  pengisar mengandungi dedaun kering disyaki daun ganja.

Selain itu turut ditemui lampu spotlight, baja, penyembur air, biji benih pokok ganja, tujuh bilah pedang samurai, 21 bilah pisau, tiga buku lima, empat pucuk pistol angin, dua laras senapang angin, sebilah kapak dan sehelai vest Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Nilai rampasan dianggarkan bernilai RM25,000 dan kes telah diklasifikasikan di bawah Seksyen 6B AKta Dadah Berbahaya (ADB) 1952, Seksyen 39B ADB 1952, Seksyen 4 Akta Senjatapi 1960, Seksyen 7(1) Akta Bahan-Bahan Kakisan dan Letupan dan Senjata Berbahaya 1958 (Akta 357).

Dua suspek yang ditangkap bersama Aidil ialah seorang penganggur Omar Sayeed Ghulam Mohammad, 36 dan pekerja pengurusan IT warganegara Fillipina, R.Guevara Cortez, 33.

Kematian Aidil ketali gantung adalah satu kematian  yang sia-sia sahaja sepatutnya Aidil tidak terlibat dengan perkara-perkara yang boleh memudaratkan diriny

No comments:

Post a Comment