HASRAT KERAJAAN MALAYSIA AKAN MEMBAWA MASUK RAKYAT BANGLADES 2 JUTA SATU PETANDA BAIK UNTUK RAKYAT MALAYSIA!!!!


Thursday December 03.2015

OLEH: SHAIMON S JUMADI

HASRAT Kerajaan Malaysia ingin membawa masuk secara besar-besaran Rakyat Banglades ke nagara ini  jika  menjadi reality ia merupakan satu petanda  baik dan impaknya  kena kepada rakyat Malaysia.

Mula-mula diberikan pelbagai peluang pekerjaan kemudian bila sudah tinggal dua tiga tahu  di Negara ini diberikan kemudahan iaitu Kad Pengenalan sebagai warganegara Malaysia.
]
Bila sudah mendapatkan kerakyatan Malaysia yang sah mereka adalah  menjadi warga Negara Malaysia boleh mengundi boleh berniaga.

Jumlah kerajaan Malaysia bakal membawa masuk 2 juta warga Banglades ke Negara ini bukan jumlah yang kecil kalau sejumlah itu mereka semua mendapat pelbagai peluang pekerjaan selain jadi supir taksi, kerja kilang dan sector perladangan jadi rakyat Malaysia mahu kerja apa.

Tentu para majikan menggaji mereka agak murahpun mereka  terima saja walaupun sudah menjadi warga Negara Malaysia ala bidan terjun.

Banglades  yang tinggal di Malaysia  sudahlah mendapat pelbagai peluang pekerjaan di tambah lagi bangla jadi pujaan hati para wanita Malaysia khususnya wanita-wanita Melayu yang akan berkahwin dengan Banglades.

Bercakap pasal Banglades bila mereka sudah memilik kartu penduduk Malaysia (mykad) mereka boleh jadi ahli-ahli politik yang untung jumlah 2 juta Bangla yang sudah jadi warganegara adalah  parti UMNO sebab mereka sudah termakan budi bagi mendapatkan Mykad jadi secara atomitik mereka jadi ahli-ahli serta merta seramai 2 juta itu.

Bila mereka sudah jadi ahli UMNO maka mereka boleh bertanding jawatan mula-mula  AJK cawangan kemudian AJK Bahagian dan kemudian jadi Ketua Bahagian UMNO jumlah 2 juta Bangla itu mencukupi untuk memberikan kemenangan  banglah yang bertanding Ketua Bahagian lantas kemudian bertanding jadi Calun BN/UMNO.

Bila menang nanti  Bangla tadi dilantik jadi Menteri bila mereka sudah ada kuasa mereka bawa masuk lagi bangsa mereka sebanyak 3 hinnga 5 juta   kenegara ini maka jadilah bertambah ramai rakyat Bangla duduk di Negara ini, lama-lamaan Malaysia jadi Negara Bangla.


Akhirnya rakyat tulen Malaysia jadi sengsara jadi gelandangan jadi pengemis ditempat sendiri inilah dasar kerajaaan UMNO/BMNO mahu lihat rakyatnya menderita.

No comments:

Post a Comment