TUMBANGKAN UMNO/BN UNTUK SELAMATKAN MALAYSIA



OLEH ISMAILY BUNGSU
www///sabahinsder14.blogspot.com
Khamis Ogos 11/2016

SEBURUK-buruknya seorang yang bernama Tun Mahathir Mohamed tetapi banyak juga jasanya yang begitu jelas kelihatan sesudah 22 tahun ia memerintah tidak ternilai jasa baktinya yang ditabur untuk kebaikan dan memajukan negara Malaysia.

Kalau dulu Singapura lagi terkenal banding Malaysia dan kala awalnya Malaysia jarang disebut, tetapi sesudah Mahathir berkuasa yang dulunya kita dianggap tinggal atas pokok tetapi tidak lagi demikian anggapan, malah kita lebih ke depan.

Sebelum ini kita lebih baik banding korea dan banding Thailand atau Mymar dan negara lain tetapi sesudah Mahathir tidak lagi berkuasa ekonomi kita benar-benar jatuh, malah kita begitu jauh ditinggalkan oleh korea.

Malah kekadang Mynmar lagi memacu banding kita dan begitu jauh ditinggalkan oleh Singapura dan tidak hairan tidak lama lagi Malaysia terutama Sabah sepertinya kemiskinan di Medan atau di negara bangla atau sepertinya Indon di tahun-tahun  70an.

Sebenarnya Malaysia ini sebuah negara yang kaya dengan sumber asli dan jika dibandingkan dengan Jepun, korea dan negara lain rasanya Malaysia punya kekayaan sumber yang cukup hebat dengan segala biji timah, sawit, getah dan minyak serta sumber-sumbar lain di hutan/daratan dan dalam perut bumi tetapi kesan kebobrokan kepimpinan negara kita yang kaya menjadi negara termiskin.

Sabah yang memang Allah berikan kekayaan yang melimpah begitu hebat sebalik kekayaan itu mengalir ke negara luar dan rakyat di Sabah tidak dapat menikmatinya seperti selayaknya. Malah anak bangsa akan kehilangan semuanya dan bakal menjadi pelarian di bumi sendiri nantinya.

Anak-anak kita kesan tiada luang kerja di Sabah terus ramai sangat meninggalkan Sabah berkerja di Semanjung termasuk di Singapura dan keadaan ini cukup menyedihkan sekali/ini sudah jelas ianya kesan kegagalan seorang Musa Aman gagal memperbaiki ekonomi di Sabah.

Setiap tahun beribu orang yang meninggalkan universiti tanpa kerja dan kalau adapun amat terhad, sementara syarikat2 gergasi di Malaysia terus mengurangkan pekerja dan ada yang lingkup yang menyebabkan jumlah pengangguran di Malaysia kian memburuk dan hingga sekarang kasus ini gagal diselesaikan oleh kerajaan BN pimpinan seorang Najib.

Rakyat Malaysia harus melihat jauh ke depan. Harus memikirkan anak bangsa mendatang dan selagi BN berkuasa dan selagi mereka memimpin negara maka rakyat akan/kian susah dan tiada lagi pilihan lain di PRU14 kena tumbangkan kerajaan yang ada.

Bersatulah anak bangsa, anak muda tak kira apa bangsa agama harus bersatu selamatkan negara Malaysia yang tercinta
ini.

Kita tiada pilihan lain selain tumbangkan BN demi keselamatan negara yang namanya Malaysia.

No comments:

Post a Comment