AYAH KEPADA PELAKON EMMA MAEMBONG CEDERA PARAH DITETAK DALAM KES ROMPAKAN


OLEH: WAN ZALEHAH ABDUL HAMID
www///sabahinsider14.blogspot.co
Friday August 12/2016

























KUALA LUMPUR: Polis sedang mengesan dua lelaki yang dipercayai menyamun bapa pelakon Emma Maembong, Ismael Maembong di bangunan Gabungan Persatuan Penulis Nasional Malaysia (GAPENA) petang semalam.

Kedua-dua lelaki terbabit dipercayai menaiki sebuah motosikal masuk ke kawasan bangunan GAPENA di Jalan Bukit Petaling, di sini, sebelum menyamun mangsa yang ketika itu sedang berkarya. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Superintendan Habibi Majinji, berkata berdasarkan siasatan awal, kedua-dua suspek terbabit berkulit gelap masuk ke dalam kawasan berkenaan sekitar jam 5.15 petang.

 "Setakat ini pihak polis sedang berusaha mendapatkan maklumat penuh daripada mangsa sendiri yang masih menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) disebabkan kecederaan yang dialaminya.

 "Siasatan dijalankan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan atas kesalahan melakukan samun serta mendatangkan kecederaan," katanya.

 Beliau, berkata pihak polis turut mengalu-alukan saksi kejadian atau orang ramai yang mempunyai maklumat untuk tampil bagi membantu siasatan

 "Kita meminta mereka yang melihat kelibat suspek mencurigakan sekitar kawasan berkenaan termasuk kawasan sekitar bangunan Dewan Bahasa Pustaka (DBP) untuk menyalurkan maklumat," katanya.


 Dalam kejadian berkenaan, Ismail dilaporkan kehilangan komputer riba, dompet dan telefon bimbit selain mengalami kecederaan pada kepala dan tangan dipercayai akibat ditetak.

Selanjutnya di : http://www.sabahinsider14.blogspot.com

No comments:

Post a Comment