KAWASAN TAMPASUK- DAN KOTA BELUD KAWASAN PALING MUNDUR DI SABAH




OLEH: JOSEPH P ANDAU (KOTA BELUD)
FOTO: NORBIN ALOH
www///sabahinsider14.blogspot.com
Wednesday  August 10/2016




KOTA BELUD:- Mana sudah perginya  Ahli Dewan Undangan  Negeri (ADUN) Tampasuk dan Ahli Parlimen Kota Belud   mereka asyik  berpolik hingga tanggungjawab sama rakyat diabaikan.

Para pemimpin UMNO cakap di Sabah negeri paling termaju dari aspek pembanhunan sama ada diluar Bandar mahupun di kawasan pedalaman  di mana kehidupan rakyat Sabah senang lenang di bawah tadbir kerajaan UMNO/BN.

Seorang penduduk yang enggan namanya disebut merasa kecewa terhadap  sikap pihak ADUN Tampasuk dan Ahli Parlimen Kota Belud yang tidak memperdulikan masalahnya sudah beberapa kali memohon Program Perumahan Rakyat Termiskin) PPRT  untuk kampung Lisau Pudi di kawasan DUN Tampasuk ditolak dengan pelbagai alasan berikan.


Sikap pilih kasih ADUN Tampasuk dan MP Kota Beled yang memilih bulu  dalam mengagih-agihkan kemudahan kerajaan  kepada penduduk setempat ini akan menyumbang kekalahan terhadap ADUN Tampasuk dan MP Kota Beled kerana orang-orang di kedua-dua kawasan itu telah hilangan kepercayaan kepada kedua pemimpin tersebut.

“Pada PRU14 nanti kami tidak akan undi mana-mana calon BN sama ada dari PBS/UPKO/PBRS dan UMNO kami akan sokong calon PKR/DAP dan AMANAH supaya mereka menang nanti” kataya.







No comments:

Post a Comment