ESSCOM MULA MENGGANAS BAKAR RUMAH-RUMAH PENDUDUK KAMPUNG ATAS ARAHAN PEMIMPIN UMNO/BN


OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (KL)
Thursday August 25/2016

TINDAKAN kejam ala rejim Israel/Yahudi yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) dan UMNO terhadap rakyat di Sabah semakin menjadi-jadi langsung tiada rasa belas kasihan antara manusia sesama manusia.

Di Sabah  terdapat beberapa buah kampung antaranya Kampung Ice Box  Tawau dan Kampung Lobang di Lahad Datu kira-kira  420 buah rumah dibongkar dan kemudian di bakar oleh pihak Majlis Daerah Lahad Datu  (MDLD) dan Majlis Perbandaran Tawau (MPT) dengan bantuan pihak ESSCOM atas arahan para  pemimin  UMNO/BN.

Selain rumah mereka turut musnah di bakar bahkan beberapa buah kenderaan mewah harga ratusan ribu turut terbakar.

Nampaknya  pihak kerajaan UMNO/BN dan pihak ESSCOM mereka sekarang bukan  lagi berperanan untuk menjaga keselamatan nyawa rakyat namun sebaliknya  membunuh rakyat ini jelas di nama kebarakan yang berlaku dibuah kampung tersebut 10 orang mati rentung dalam tragedy kebakaran.


Para penduduk di kawasan pedalaman sekarang kini mereka malampun tidur tak lena tak nyenyak takut-takut pihak ESSCOM datang membakar kediaman mereka seperti yang telah berlaku di Kampung Ice Box Tawau, dan Kampung Lobang Lahad Datu.

Nampaknya pihak ESSCOM sekarang mula mengganas membakar rumah-rumah setinggan dan rumah-rumah kampung di Sabah  siapa yang mahu membela nasib mereka sebab kuasa ada ditangan para pemimpin UMNO/BN.

Perbuatan kerajaan UMNO/BN kini betul-betul telah mengancam nyawa  penduduk kampung kejam daripada kerajaan Yahudi/Israel.




No comments:

Post a Comment