440 RUMAH AHLI-AHLI UMNO MUSNAH DI BAKAR OLEH ESSCOM-MDLD-MPT ATAS ARAHAN KERAJAAN UMNO/BN 30 MATI RENTUNG POLIS TUTUP MATA



KERAJAAN UMNO/BN LEBIH KEJAM DARIPADA KERAJAAN REJIM YAHUDI BAKAR RUMAH AHLI-AHLI SENDIRI POLIS TUTUP MATA 

OLEH: KARUNAKARAN A/L MUTHUSAMY
Thursday August 25/2016

LAHAD DATU- Tindakan pihak Majlis Perbandaran Tawau (MPT) dengan kerjasama pihak  ESSCOM  membakar lebih 200 buah rumah yang didiami oleh penduduk tempatan dan PTI di Kampung Ice Box 3.4 mereka adalah ahli-ahli UMNO/BN Tawau telah hilang tempat tinggal untuk selama-lamanya.
 
Menurut  beberapa orang penduduk  yang menyaksikan tragedy itu berkata pihak Unit Penguatkuasa MPT-Polis dan Tentera terlibat sama membakar rumah-ruman di kampung Ice Box dan  telah  menyebabkan 10 keluarga mati rentung dan 7 buah  kereta telah musnah terbakar.

Sementera di Kampung Lobang Lahad Datu  240 buah musnah di bakar oleh kakitangan Majlis Daerah Lahad Datu (MDLD)   bersama anggota tESSCOM  dan 35 orang  di sahkan mati rentung dan 20 kenderaan musnah terbakar.

Nampaknya kerajaan UMNO/BN  telah bertindak ganas dan sanggup menyuruh anggota  ESSCOM  membakar  rumah-rumah di kedua-dua kampung yang melibatkan banyak nyawa terkorban siapa yang akan bertanggungjawab diatas kematian mereka dan harta benda mereka.


Seorang pegawai kerajaan  di Jabatan Ketua Menteri di Bahagian Unit Pemimpin Pembangunan Masyarakat (PPM) Kawasan N50 Lahad Datu yang juga  sebagai Setiausaha UMNO Bahagian Lahad Datu merangkap Timbalan Pengerusi Majlis Daerah Lahad Datu (MDLD)  iaitu Ir  Rajesh Yussof telah meletakan jawatan  sebagai jawatan Timbalan Pengerusi MDLD serta merta kerana tidak tahan menahan kesidihan melihat ahli ahli UMNO yang menjadi mangsa keadaan.
 

Ini jelas bahawa  kerajaan UMNO/BN lebih kejam dari kerajaan Yahudi kerana sanggup  membakar rumah-rumah ahlinya sendiri hingga mengorbankan  nyawa  30 orang mati sia-sia saja tanpa ada pembelaan daripada mana-mana  pihak kerana polis dan tentera telah terlibat sama membajar rumah-rumah tersebut. POSTED BY SUARA RAKYAT

No comments:

Post a Comment