SHAFIE KENA BENCI TIDAK MENGAPA ASAL DSSA TIDAK BENCI MEREKA


OLEH: NURLIYANA ABDULLAH
 Wednesday August 17/2016

DATUK Seri Shafie Apdak (DSSA) pernah menasihati agar kita jangan benci mereka sebalik kala mereka benci kita itu tidak mengapa.

Disamping itu DSSA juga sempat menyatakan kala berhujah jangan sekali-kali memaki hamun dan hujahlah dengan sebaik mungkin dan tambah DSSA semua orang harus menerima dirinya seadanya.

Rasanya Sabahan sudah tahu siapa yang bercakap benar dan siapa yang selalu memutar fakta demi kepentingan diri dan itu tak boleh disalahkan sebab mereka bertugas kesan slogan " Saya yang menurut perintah"

Dalam UMNO/BN ramai yang baik dan ramai yang tidak setuju cara kepimpinan atasan terutama PM Najib, tetapi mereka tidak boleh bersuara sebab kesannya kena pecat atau susah cari makan.

" Yang tidak berani melawan arus, biarlah dan kesian mereka dan kita cukup faham hakikat sebenarnya " Kata DSSA ketika dihubungi dan kenyataan itu dicapkan dengan lemah lembut sambil tersenyum dan terus menyebut nama Rasul berulang yang menjadi pedomannya dalam perjuangan.

DSSA yang sekarang ini telah memikirkan banyak sangat program jelajah ke beberapa lokasi di Sabah dan itu akan tetap dilaksanakan untuk menjelaskan kepada rakyat kedudukan politik masa kini dan masa depan.

" Kita mahu kembali ke kampung dan berjuang untuk orang kampung dan puluhan tahun berjuang di nasional, maka sudah tiba masanya untuk saya perjuangkan secara serius orang kampung di Sabah sedaya yang termampu nanti" Kata DSSA lagi.

Ketika ditanya jelajah selanjutnya, ia menjelaskan Tawau, Sandakan dan Kudat merupakan lokasi yang bakal dikunjunginya nanti.


No comments:

Post a Comment