BILA DIKUTUK HINA, SHAFIE HANYA KETAWA ( sambil ia kata itu hak mereka tidak mengapa)


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Selasa 0gos 30/2016

DATUK Seri Shafie Apdal menelefon saya dan memang kala ia telefon kami akan bicara banyak hal dan kelihatannya ia agak santai tak kesah sangat apa orang lain kata.

Terus saya katakan yang mesyuarat UMNO di Johor semacam gelanggang menghina kutuk DSSA oleh pemimpin atasan dan ketika saya jelas ia hanya ketawa sambil mengatakan " biarlah mereka menghina dan kita jangan peduli sebab itu hak mereka" Katanya.

Ada seorang Menteri mengatakan yang DS Shafie tidak bijak dan BODOH dan ketika mendengar apa yang saya sampaikan lalu ia kata " biarlah dia mengatakan begitu sebab dia memang bijak dan tak perlulah kita peduli hal itu" Tambahnya lagi dan saya terdiam jelas DSSA ini jenis penyabar.

DSSA minta saya menjelaskan kepada pemimpin atasan agar tidak perlu khuatir sangat "....saya bukan kuatpun dan lagi tidak ada kuasa untuk kasih projek.." Katanya sambil ketawa dan di situ saya lihat tahap kesabaran DSSA yang menyebabkan saya berfikir dan terdiam.

Disamping kesabaran itu ia sama menasihati saya agar apa saja hinaan dan kutukan yang mereka lemparkan tidak perlu dibalas dan katanya cara Nabi/Rasul memimpin harusnya menjadi teladan untuk kita mendekati rakyat.

" Kita perlu terus ke depan dan selepas 31 Ogos ini, kita akan bergerak dan soal parti itu nasihati kawan-kawan agar bersabar dan akan diumumkan bila sampai waktunya nanti dan kita tidak perlu gopoh " katanya lagi.

Memang banyak yang kami bicarakan dan barangkali yang lain disimpan dulu dan saya sempat menyatakan bahawa peluru yang ada kita simpan dulu dan sampai masanya baru kita guna untuk menembak secara berhemah.

" Bijak " Katanya dan kami sama-sama ketawa dan ketawa DSSA meski dicontrolnya tetapi itu cukup saya tahu.


No comments:

Post a Comment