PENDUDUK KG LATIP KELIRU-BINGUNG MAINAN KOTOR JKR MENUKAR NAMA JALAN MANGKAPON TIMBAI DAGANG KAWASAN DUN PITAS


Saturday November 28.2015.
OLEH: THOSMAS SUNGGIUK &
SHAIMON S JUMADI

PITAS:- Pembinaan Jalan Kampung Latip telah didaftarkan oleh Jabatan Kerja Raya (JK) atas nama Jalan Mangkapon Timbai Dagang kenapa boleh jadi begeni penduduk-penduduk Kampung Latip menjadi bingung dan keliru.

Adakah perbuatan ini disengajakan oleh pihak JKR atau disebaliknya sepatutnya pihak JKR harus bijak bukan sembrono (sembarangan) meletak nama jalan yang pada asalnya jalan kampung Latip tiba-tiba bertukar nama menjadikan Jalan Mangkapon Timbai Dagang.

Kata seorang penduduk kampung Latip yang menggunakan nama Villatip Pitas mengepos gambar ini ke rakan FB Shaimon S Jumadi menceritakan hal yang sebenarnya keadaan jalan yang dalam keadaan becak itu perlu dinaik taraf kalaupun kerajaan tidak berupaya tidak mempu menurap atau mengaspal jalan tersebut adalah lebih baik bubuh batu kerikilpun memadai agar mudah dilalui oleh kenderaan.

Sabah sudah merdeka 52 tahun katanya tetapi keadaan jalan-jalan di kawasan perkampungan di pedalaman masih jauh ketinggal masih lagi jalan bergelombang dengan tanah liat.

Dimana kah tanggungjawab wakil rakyat adan Ahli Parlimen Pitas yang langsung tidak memperdulikan segala kesulitan dan masalah rakyat yang berdepan dengan pelbagai masalah.

Wartawan The Sabah Insider.Net (www.sabahhinsider14.blogspot.com) amat simpati terhadap masalah penduduk luar Bandar yang masih ketinggalan jauh dalam menikmati arus perdana pembangunan yang dibagikan oleh para pemimpin UMNO/BN.
Kalau cakap bukan main lagi UMNO Adalah Tempat Rakyat Bergantung jadi kalau orang tiada parti mati kebulura


No comments:

Post a Comment