400 KELUARGA MANGSA KEBAKARAN KG PANTAI BAHAGIA KUDAT MENANTI BANTUAN KERAJAAN BN....RAHIMAH

OLEH: KURAPAN A/L PANAUAN

KUDAT:- Seramai 400 mangsa kebakaran di Kampung Pantai bahagia  yang berlaku pada 16hb Jun tahun ini  dan  membabitkan 94 kelurga miskin tegar mereka masih menunggu bantuan daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).

Kini mereka masih menumpang di rumah-rumah keluarga mereka kerana buat masa ini mereka tidak punya kediaman untuk berteduh.

Satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Cabang PKR  Kudat  kelmarin Rahimah Majid yang mendakwa mereka tidak mampu untuk mendirikan rumah sendiri kerana mereka adalah tergolongan keluarga mikskin tegar.

Dalam pada itu pihak PKR dan NGO telah menghulur bantuan seperti makanan dan pakaian kepada mangsa-mangsa tersebut untuk meringankan beban yang ditanggung oleh mengsa-mangsa berkenaan.
 
“Inilah para pemimpin UMNO/BN pandai saja buat janji itu janji ini tetapi habuk satupun   tiada untuk memperbodoh-bodohkan orang saja, sepatutnya mereka lebih prihatin 400 mangsa yang melibatkan 94 keluarga sememangnya memerlukan bantuan dari pada kerajaan apa salahnya  kalau mereka di bagikan Program Perumahan  Rakyat Termiskin  (PPRT)  untuk mengselesakan penduduk bagi menikmati kemudahaan asas yang lebih baik” kata Rahimah


No comments:

Post a Comment