PAKATAN HARAPAN SIAP SIAGA HADAPI PRU14 DIAMBANG PINTU


Sunday November 29.2015

( kesan PRU di depan pintu)

OLEH: ISMAILY BUNGSU

SAYA perhatikan jawatankuasa  penerangan di cabang masing-masing  kurang berfungsi dan harus kena gerak cepat pantas untuk angkat ISU di daerah/Cabang masing-masing  dan ketua-ketua  cabang kena ambil perhatian ini. 
Sehingga kini saya kurang menerima bahan-bahan yang menjadi isu boleh menaikkan nama parti dan ini kena ambil perhatian secara serius.

Saya tahu banyak bahan-bahan di daerah/cabang yang didiamkan saja dan tidak sampai ke negeri atau kebangsaan dan akhirnya tanpa rakyat lain tahu..

Misalnya isu tanah, jalanraya, paip, letrik dan sebagainya.
Memang sudah ada bahan-bahan  yang kita terima tetapi tidak menyeluruh dan ianya harus menjadi bahan sebaran harian untuk kita perlihatkan kepada rakyat seluruh Sabah.

Saya sudah sediakan banyak sangat group PKR di seluruh Sabah dan Sarawak yang ahlinya berjuta tetapi saya perhatikan kurang penglibatan penerangan di cabang-cabang  untuk mengangkat isu kecuali seorang dua dan inilah kelemahan kita.


Saya perhatikan adalah di group Watsapp tetapi itu hanya ahli-ahli  kita sendiri yang berbalas hujah dan ini sebenarnya tidak banyak mempengaruhi pembaca/pengundi yang kekadang akhirnya kita SYOK sesama sendiri.

Sepatutnya bahan-bahan  yang ada di Watsapp dihantar oleh teman-teman itu harus disebarkan di semua group-group facebook seluruh Sabah dan Sarawak agar dibaca oleh rakyat ramai dan terserah sama mereka untuk menentukan parti mana mereka mahu undi.

Kita harus bijak menggunakan kesempatan yang sedia ada dan laman sosial saja yang boleh membantu kita sebab banyak negara di timur tengah lingkup kerana sebaran-sebaran  yang demikian sampai ke hadapan rakyat.

Semuanya sudah tersedia, lalu kenapa kita tidak menggunakan kesempatan yang ada ini? kenapa harusnya hanya menyebar di kalangan kita sesama kita?

Saya harap ini diambil perhatian secara SERIUS dan yang berkenaan kena lipat ganda usaha untuk memenangi hati rakyat demi menang bergaya.


No comments:

Post a Comment