KENYATAN MASHITA IBRAHIM MENDORONG IBU-IBU TUNGGAL JADI PELACUR.....KEMELLIA

OLEH: SHAIMON S JUMADI

ORANG ramai khususnya kaum wanita jangan selalu bersangka buruk atau pandang seorang terhadap wanita-wanita yang berstatus Ibu Tunggal (Janda-Balu) yang didakwa ramai menjadi pelacuratau melacur diri jika terpaksa.

Menyentuh saranan mantan Setiausaha Parlimen Di Jabatan Perdanama Menteri Datuk Mashita Ibrahim antara lain menyebut Ibu Tunggal boleh melacur  jika darurat.

“Saya berpendapat saranan Mashita itu semacam menggalakan para ibu-ibu tunggal di Negara ini supaya melacur diri jika keadaan darurat maksud darurat itu wanita-wanita yang dalam mengharungi  kesemptan hidupan bagi menyara kehidupan anak-anak-anaknya” kata seorang Aktivis Masyarakat Dato Seri Paduka Dr Kemellia Hassan ketika diminta mengulas kenyataan Mashita yang menjadi viral dilaman-laman sosialnya.

Bukan semua wanita bila bergelar janda atau balu sanggup melakukan kerja-kerja ala maksiat itu walaupun pendapatan seorang pelacur lebih lumayan daripada wanita yang bekerja makan gaji.

Katanya memang tidak dinafikan 30 peratus wanita-wanita yang bergelar janda atau balu ramai yang terjebak dengan kegiatan pelacuran mungkin mereka terdesak dalam mengharungi kehidupan seharian jadi dengan jalan pintas tanpa memikirkan risikonya  jadi pelacur mereka yang  didorong mencari reziki yang lumayan dan sambil mengecapi kesedapan.

Sedangkan wanita-wanita yang belum berkahwinpun ramai jadi pelacur yang menginap dirumah-rumah tumpangan di hotel-hotel berkenaan.


Jadi diharap sebagai insan yang waras jangan terlalu memandang rendah atau pandang serong terhadap wanita-wanita yang berstatus ibu tunggal dianggap mereka mudah terjebak jadi pelacur yang melakukan  melacur diri cuma 30 persen saja bilangannya.

“Saya sarankan Datuk Hajah Ustazah Mashita Ibrahim sebagai mantan Ustazah  selalu buat ceramah rasmi di Program Forum Perdana kelolahan JAKIM semasa beliau belum menceburi gelanggang arena politik dan  berhati-hatilah  kalau hendak mengeluarkan sebarang kenyataan jangan sampai menyinggung perasaan kaum wanita terutama sekali golongan ibu-ibu tunggal (janda-balu)” kata Kem

No comments:

Post a Comment