CHUA WAJAR TINGGAL DI RUMAH ORANG-ORANG TUA SRI HARAPAN

Thursday November 26.2015

OLEH:  SHAIMON S JUMADI

SANDAKAN:-  Seorang warga emas Chua Liung Hun 83  yang kini sedang terlantar diatas katil wad Hospital Duchess of Kent Sandakan sejak beberapa hari lalu telah mendapat perehatian dari masyarakat yang prihatin.

Chua yang hidup bersendirian tanpa keluarga apa lagi anak isteri tiada mendapat apa-apa bantuan khususnya dari Jabatan Kebajikan Masyarakat  untuk menyara kehidupan seharian.

Dengan ini Khidmas Masyarakat Bersama Rakyat kelolahan pejabat Perlimen Sandakan yabng diketuai oleh Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen Sandakan Amsi Liew  telah menziarahi warga emas itu di wad hospital berkenaan.

Liew berkata pihaknya akan berusuan dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat untuk mengemukakan masalah Chua dan memohon Chua agar ditempatkan di Rumah Warga Tua Sri harapan.

“Saya percaya jika Chua tinggal rumah Orang-Orang Tua Sri Harapan sudah pasti terpelihara dengan semporna kerana makan minum serta pakaian akan diurus sendiri oleh kakitangan Jabatan Kebajikan Masyarakat yang bertugas di rumah orang –orang tua itu” katanya.



No comments:

Post a Comment