KEMELLIA..... KESAL SIKAP BIADAP PETUGAS KAUNTER EMERGENCY HOSPITAL DUCHESS OF KENT SANDAKAN

OLEH: AZMIE AZMAN

SANDAKAN:-  Apabila saya menghantar anak buah yang ke bahagian Kecemasan Hospital Duchess of Kent Sandakan pagi tadi  untuk mendapatkan rawatan kerana anak buah saya  terjatuh dan patah tangannya.

Disebabkan dalam keadaan kelam kebut  terlupa pula membawa surat lahir kepunyaan  anak buah saya lantas pihak kaunter emergency itu mahu juga surat beranak serta-merta jadi saya bagi tahu kerani yang bertugas  di kaunter itu boleh kah guna nama ibunya sementara menunggu  bapanya  mengambil surat lahirnya dirumah.

Namun pihak hospital tidak membenarkan guna nama ibunya malahan mereka bercakap kasar dan memberi layanan macam sampah

Perkara ini didedahkan sendiri kepada Wartawan The Sabah Insider sebentar tadi oleh Dato Seri Paduka Dr Kemellia Hassan seorang Aktivis Masyarakat  berhubung dengan salah laku kerani kaunter pendaftaran bahagian Emergency Hospital Duchess of Kent Sandakan.

“Saya harap Pengarah Hosipital agar dapat menasihatkan kepada petugas kaunter pendaftaran bahagian Emergency  supaya jangan terlalu ketat membuat peraturan sehingga menyusahkan orang lain yang amat memerlukan bantuan daripada pihak hospital dan jangan bersikap biadap"  ujarnya Kemellia.


No comments:

Post a Comment