BAJET 2016 SESUAI UNTUK ONGKOS PROJEK NAIK TARAF JALAN DONGGONG GANANG PENAMPANG....TERRENCE

Thursday November 26.2015

OLEH: THOMAS SUNGGIUK


PENAMPANG:- Projek naik taraf Jalan Donggon Kondundungan Ganang Penampang  yang dijangka siap pada 5 Nomber 2015 seperti yang tercatat pada papan tanda Jabatan Kerja Raya ia merupakan satu pembohongan kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk mengabui mata penduduk di kawasan berkenaan.

Projek naik taraf jalan tersebut kononnya bermula pada 18 September 2011 dan siap sepenuhnya 5 November 2015 tetapi kenapa jalan tersebut tiada perubahan dari strutur membaik pulih jalan itu.

Seorang penduduk yang dikenali sebagai Terrence A Siambung yang sempat melawat ke lokasi jalan tersebut

“Setelah saya meneliti dan mendengar sesi perbahasan Bajet 2016 yang terpanggil untuk meninjau jalan ini dan  sebaik saja saya sampai saya mendapati projek naik taraf  jalan  tiada apa-apa berubahan keatas  jalan itu macam sedia kala saja berlubang di sana sini macam tempat kerbau berkubang” katanya.

“Saya harap bila tersiarnya berita ini di portal The Sabah Insder agar dapat diambil tindakan oleh Jabatan Kerja Raya atau Ahli Parlimen dan ADUN yang berkenaan” tegasnya.


Katanya kerajaan BN harus mengotakan janji-janji untuk bajet 2016 kerajaan dapatlah membaik pulih jalan  Doggong Penampang demi keselesaan pengguna setempat.

No comments:

Post a Comment