CHIN RASMI SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK TABIKA KEMAS KG BERHALA DARAT




OLEH: SHAIMON S JUMADI

SANDAKAN:- Anak-anak adalah  merupakan anugerah tuhan yang dilkurniakan kepada seseorang insan sebagai zuriat dan generasi turun-menurun.

Dari itu anak-anak  yang mula membesar antara lima tahun perlu disemai dididik dengan pelbagai aspek terutama sekali kanak-kanak bila melangkah ke alam  pra persekolahan TABIKA atau TADIKA.

Daripada alam pra perkolahan TABIKA kemudian melangkah kealam persekolahan rendah sehingga kedarjah 6 kemudian melanjutkan pelajaran ke peringkat menengah sekira taman Sijil Perlajaran Malaysia (SPM) kemudian beraleh ke Universiti.

Mendidik anak-anak adalah penting  terutama memberikan pendidikan secukupnya agar bila dewasa nanti mereka jadi orang yang berguna bukan saja kepada masyarakat agama bangsa bahkan juga  sebagai  pemimpin Negara khususnya pelapis bagi menggantikan pemimpian yang sedia ada.

Datuk Senator Chin Su Phin Penyelaras Barisan Nasional (BN) P.186 Sandakan ketika berucap merasmikan sambutan Hari Kanak-Kanak TABIKA KEMAS  Kampung Barhala Darat pagi tadi.

Ketua Wanita Bahagian UMNO Sandakan Noraini Sulong yang tidak dapati hadir kerana berada diluar Sandakan hanya mengirimkan beberapa orang ahli-ahli Wanita UMNO Bahagian Sandakan untuk menghadiri majlis tersebut.

Kata Chin sebagai ibubapa harus menitikberatkan pembelajaran kepada anak-anak mereka hanya orang yang mempunyai pendidikan akademik maka akan menjamin kehidupan yang lebih di masa mendatang.



No comments:

Post a Comment