PAS TUNDUK DENGAN UMNO BAKAL BENTUK KERAJAAN CAMPORAN SELEPAS PRU14

OLEH:  KIRSNEN A/L KURAPSAMI

KUALA LUMPUR:- Akhirnya PAS akur juga dengan UMNO kemungkinan besar PRU14 mereka akan bekerjasama membentuk kerajaan campuran.

PAS yang sebelumnya adalah musuh ketat UMNO akan tetapi setelah PAS kehilangan berapa Nakhoda (captain) yang meninggalkan parti itu kerana menubuhkan Parti Amanah Negara (PAN) yang mendapat sambutan hangat dikalangan pelbagai bangsa dalam erti kata lain nampaknya kapal yang dibantu sudah tiada hala tuju akhirnya PAS mula mencari pelabuhan  untuk kapalnya berlabuh.

Setelah ura-ura PAS akan bekerjasama dengan UMNO parti itu semakin merosot daripada sokongan orang-orang Islam sendiri.

Tapi bukan semua ahli-ahli PAS yang bersetuju dengan kehendak Presiden PAS Hj Abdul Hadi Awang untuk bekerjasama dengan UMNO hanya segelintir ahli-ahli saja yang menyokong.

Bagi pandangan saya PRU14 nanti PAS banyak kehilangan kerusi sebabnya kerusi yang dimenangi oleh PAS adalah kawasan penduduknya bercampur-campur ada Melayu,India dan Cina.

Kenapa PAS begitu mudah hendak bekerjasama dengan UMNO bagi UMNO menerima saja perlawaan itu kerana UMNO sekarangpun parti itu sedang kritikel kaum Melayu sudah berpecah belah ada yang pergi kepada PKR, dan Amanah sebelinya pergi ke DAP.

Silap langkah PRU14 nanti Perak, Trangganu dan Kedah bakal jatuh ketangan HARAPAN PAKATAN yang merangkumi tiga parti antara DAP-PKR dan AMANAH, apa lagi kes 1MDB dan Kes RM2.6 Billion belum selesai ini buat senjata kepada parti-parti pembangkang untuk meracuni buah fikiran pengundi yang bertujuan untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional.

Masyakat Cina,India, Kadazan Murud, Dusun, Iban, Bidayu, Melanau, dan Dayak tentu mereka paling membenci UMNO/BN  pada PRU14 nanti jika kes 1MDB dan RM2.6 Juta tidak diselesaikan selagi itu rakyat diseluruh Negara kurang yakin terhadap kewibawaan pentadbiran dibawah pemerintahn UMNO/BN.

Kita tunggu dan lihat sendiri apa kesudahaan PAS bakal menjilat pantat UMNO/BN kerana parti PAS semakin hari semakin hilang sokongan padu daripada umat Islam.


No comments:

Post a Comment