LEBIH 300 WANITA HADIR DIPERSIDANGAN WANITA BERWIIBAWA

OLEH: SHAIMON S JUMADI

HADIR SAMA...Noraini Sulong Ketua  Wanita Bahagian UMNO Sandakan turut hadir pada persidangan tersebut

SANDAKAN:- Lebih 300 wanita dari pelbagai Jabatan, Pertubuhan Politik dan badan NGO ntelah menghadiri Persidangan Wanita Berwibawa 2015 yang diadakan di Ballroom Four Point Hotel dekat sini.

Turut hadir pada persidangan itu  Ketua Wanita UMNO Bahagian  Sandakan Puan Noraini Sulong, Ketua Wanita Bahagian PBS Tanjung Papat Saleena dan pera pemimpin wanita kanan daripada pelbagai pertubuhan.

ALBUM KENANGAN...Anita bergambar beramai-ramai dengan peserta kelihatan nombpr 3 dari kiri Saleena Titi Ketua Wanita PBS Bahagian Tg Papat


Program itu telah di sempornakan oleh Timbalan Menteri Pembangunan dan Hal Ehwal Pengguna Sabah Datuk  Anita Baranting antara lain dalam ucapannya program yang dianjurkan oleh kementeriannya dengan kerjasama Majlis Perbandaran Sandakan (MPS) dan Jabatan Perhutanan Sabah adalah untuk memberi pendedahan kepada kaum wanita dalam pelbagai aspek.

Katanya wanita zaman sekarang tidak sama di zaman dulu sekarang kaum wanita sudah berwibawa setanding dengan kaum lelaki, jadi peranan kaum wanita tenaga  mereka amat diperlukan untuk menggembling bagi mambangunkan Negara Malaysia.

“Wanita kini Negara kita ramai yang memegang jawatan tinggi sama ada sector awam, sector perladangan dan sector perindustrian contohnya selain peguam, Governor, Menteri Dokor dan juga ahli koperat” katanya.

MENJAMU SELER......Anita diraihkan pada majlis makan malam disebuah hotel


Anaita berkata   erti  membawa maksud berkebolehan dari itu tambah Anita sebagai seorang wanita harus berani mengharungi cabar-cabaran terutama sekali bagi menempuh  dunia tanpa sempadan atau Globalisasi

Turut berucap Ketua Wanita Bahagian UMNO Sandakan Noraini Sulung beliau memuji pihak Kemterian Pembangunan dan Hal Ehwal Pengguna Sabah dan pihak Jabatan-Jabatan berkaitan kerana menganjur  Persidangan Wanita  Berwibawa 2015 yang julung-julung diadakan di negeri ini.

Katanya kalau boleh program seumpama ini tidak hanya sampai disini saja bahkan ianya harus dianjurkan pada sabah tahun sebagai acara aktiviti tahunan.

Disebelah malamnya Anita telah diraikan dalam majlis makam malam disalah sebuah hotel terkemuka disini.


No comments:

Post a Comment