NAJIB MEMANG PEMBOHONG RAKYAT DIPERBODOH-BODOHKAN

OLEH: ISMAILY BUNGSU

SEORANG perdana menteri yang memimpin sekitar 29 juta manusia di Malaysia ini seharus menjadi contoh buat menteri2 dan rakyat yang dipimpinnya sebab ketelusan dan kejujurannya akan menjadi ikutan buat menteri-Yb-Yb dan rakyat di Malaysia.
Sebaliknya jika pemimpin berbuat bohong dan menipu maka yang mungkar wajib ditumbangkan dan perintah akur pemimpin tidak lagi berlaku dan rakyat harus bangkit dan kabinet kalau tidak melakukan maka mereka juga sama dianggap bersubahat tidak amanah.
Memang jelas pada 10hb Mac Najib telah mengakui lewat jawaban bertulis mengatakan sejumlah wang AS$1.103 bilion yang dibawa dari pulau Cayman sudah ditebus dalam bentuk tunai dan disimpan dalam mata wang dollar AS di BSi.
Tetapi dalam jawaban bertulis hari ini menteri kewangan itu/Najib sebaliknya menjelaskan hanya baki pelaburan ditebus dalam bentuk aset di bank singapura bertujuan mengimbangi liabiliti US Dollar. Soal benar atau bohong, satu lagi yang harus dipertikai.
Jelas pendedahan ini cukup mengejutkan kita di Malaysia dan mengesahkan tiada wang tunai yang dibawa balik oleh 1MDB dari pulau Cayman.
Ini bermakna yang disimpan di Singapura hanyalah aset dan aset itu maknanya "paper Asset" dan yang pelaburan yang diuar2kan di pulau Cayman itu hanyalah karut dan bohong.
Nah, berdasarkan apa yang dijelaskan ini cukup tepatlah kita katakan seorang Perdana Menteri yang  bernama Najib bin Razak ini memang  pembohong dan seorang pembohong tidak layak duduki kerusi Perdana Menteri dan selayaknya "resign" seperti yang dikatakan oleh  Tun Mahathir Mohamad.
Ada beberapa faktor kenapa Najib enggan meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri ini  ada  sebabnya  kalau Najib meletakan jawatan atas desakan kemungkin segala tong tahi penyelewengan yang telah dilakukan itu selama ini pastinya terbongkar dan akan memakan dirinta sendiri.
Jelas ahli-ahli UMNO/BN yang masih menyokong kepimpinannya seakan-akan bersubahat segala perbuatan jahatnya selama ini apapun kita tunggu saja pada pada PRU 14 nanti rakyat akan menghukum kerajaan zalim ini.


Top of Form

Bottom of Form


No comments:

Post a Comment