FRANKIE POON MENZIARAHI ARWAH HJH FATIMAH ,MENINGGAL DUNIA

OLEH: SHAIMON S JUMADI

KUNJUNGAN MESRA..... Frankie Poon bersama rombongan menziarahi Arwah Hjh Fatimah yang kembali kerahmatullah

SANDAKAN:-     Walaupun dipihak parti pembangkang yang tidak punya kuasa apa-apa, apa lagi kalau memberi bantuan kepada penduduk di satu-satu kawasannya sudah tentu tidak berkemampuan kecuali yang ringan-ringan saja.

Inilah hakikat sebenarnya perjuang para pemimpin pembangkang  hanya bisa  bersuara lantang sama ada di sidang Dewan Undangan Negeri ataupun di sidang-sidang Parlimen ataupun menerima media-media cetak dan media portal.

Walaupun orang sering menganggap   suara pembakang tak ubah seperti anjing menyalak bukit, namun bukit sedikitpun tidak berubah, akan tetapi suara-suara sumbang pembangkanglah banyak membawa kebaikan untuk kepentingan rakyat jelata.

Begitulah peranan yang dimainkan oleh mantan calon DAP bagi tahun DUN Tanjung Papat pada  PRU13 lalu walaupun tewas ditangan calon BN namum perjuangan untuk membela rakyat tetap akan diteruskan.

Mantan calon DAP Tanjung Papat itu tidak lain tidak bukan Frankie Poon beliau terus mengorak langkah jauh kedepan untuk memajukan dirinya  berkarie dalam gelanggan politik tanah air dengan bermatlamatkan membela nasib rakyat yang sentiasa memerlukan bantuan.

Kelmarin hari Ahad Frankie Poon bersama rombongannya dibawa melawat kekampung Sim-Sim Jambatan Lorong 3 nombor rumah 52 bagi menziarahi Arwah  Hajah Fatimah Abdul Ghani isteri kepada Mandor Awang Bujang yang telah kembali ke Rahmatullah kelmarin.

Dalam lawatan  itu Frankie tidak hanya tangan kosong lantas memberi sedikit sumbangan untuk keperluan pengurusan jenazah.

PRU14 nanti penduduk Kaawan Tanjung Papat khususnya kawasan Kampung Sim-Sim kalau memilih wakil rakyat tidak kira dari mana datangnya sama ada daripada pembangkang atau BN pilihlah calon-calon yang berjiwa rakyat yang selalu dekat dengan rakyat bukannya bila sudah dekat PRU14 nanti baru sibuk masuk kampung keluar kampung pemimpin macam ini memang tidak boleh pakai langsung.




No comments:

Post a Comment