The sabah Insider Online….KEDATANGAN BANGLA KE NAGARA INI MEMBAWA RAHMAT DAN BERKAT KEPADA UMNO/BN TAPI BAWA BALA MALAPETAKA KEPADA LELAKI TEMPATAN



OLEH: KAMARUDDIN ZAMAN (KL)
Friday October 04/2016

BAHANG cerita mengenai kebanjiran Bangladesh di negara ini sama ada di Semenanjung dan juga di Sabah kini sedang hangat diperkatakan sehingga kepelusuk rantau.

Di Semenanjung cerita kemasukan 1,5 juta bangla ke Negara ini cerita sudah kira basi cerita lapuk orang-orang di Semenanjung sekarang tidak lagi menghiraukan langsung kebanjiran Bangla ke Negara ini walaupun kedatangan mereka membawa bala dan melapetaka besar kepada kestabilan ekonomi Negara malahan mereka menggangu gugat kedudukan rumah tangga penduduk-penduduk tempatan.

Add caption

Selain Bangla di dakwa terlibat secara langsung dalam kanca aktiviti-aktiviti pelbagai jenayah bahkan mereka juga minat mengganggu rumah tangga para penduduk tempatan ada yang sampai bercerai berai kerana godaan lelaki Bangla terhadap wanita-wanita  Melayu sangat kuat.
Sekrang kita beralih ketopik cerita mengenai kebanjiran Bangla di Sabah khususnya di daerah Sandakan.

Saya perlu ingatkan kaum lelaki di Sandakan kalau tidak pandai menjaga isteri-isteri mereka terusnya mereka akan menjadi habuan para lelaki Bangladesh.

Saya terbaca  dua artikel  yang tersiar di portal The sabah Insider dan masing-masing bertajuk KEBANJIRAN LELAKI BANGLA KE SANDAKAN  RAMAI ISTERI-ISTERI PEGAWAI-PEGAWAI KANAN KERAJAAN MINTA DICERAIKAN KERANA MEREKA AKAN BERKAHWIN DENGAN BANGLA dan  SIAL 44  AKAN  MENIMPA  500 LELAKI TEMPATAN BAKAL  KEHILNGAN ISTERI  SETELAH BERCERAI KERANA  ISTERI2 MEREKA AKAN BERKAHWIN DENGAN LELAKI BANGLA.

Dalam kedua-dua artikel tersebut menceritakan tentang kebanjiran Bangla di Sandakan sampai sahaja di Lapangan Terbang mereka disambut dengan penuh orang oleh beberapa pemimpinj BN/UMNO.


Memang kedatangan Bangla ke Negara ini memang bawa berkat kepada UMNO/BN dan juga para wanita Melayu.

Yang dikatakan membawa rahmat dan berkat kepada UMNO/BN sebab mereka bakal jadi pengundi setia pengundi tegar kepada UMNO/BN dalam erti kata lain SPR telah berjaya mendaftarkan Bangladesh jadi  daftar  pemilih baru  untuk  pengundi pro BN/UMNO pada PRU14 nanti seramai 100 ribu orang mereka telah dibekalkan serta merta MYkad oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) sebagai warganegara Malaysia.

Kenapa ramai ahli-ahli UMNO/BN tidak mahu mempertikaikan kebanjiran Bangla walaupun akan menggugat isteri-isteri mereka nanti sebab kedatangan Bangla ke Sabah atas tajaan UMNO/BN untuk siap siaga sebagai pengundi tegar UMNO/BN pada PRU14 untuk memberikan kemenangan besar calon-calon BN.






No comments:

Post a Comment