The Sabah Insider Online….KELUAR MASUK LOKAP JADI BUDAYA JAMAL YUNOS DIMANA LETAKNYA MARUAH PARA PEMIMPIN UMNO SUKA PELIHARA ANJING KURAP INI



OLEH: WAN FARIDAH WAN AHMAD (PJ)
Wednesday November 23/2016

TAHANAN reman selama empat (4) hari  terhadap Ketua Geng Baju Merah yang juga Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Jamal Yunos oleh polis yang terlibat dalam rusuhan kaum di Padang Merbuk di Ibu Kota Sabtu lalu menyedarkan diri Jamal agar menghetikan niatnya membuat huru-hara dalam Negara.

Duduk dalam lokap kalau orang tidak biasa walaupun Cuma empat (4) hari macam 30 hari timbul rasa seribu kesesalan dalam hati kenapa saya buat begini.

Tapi bagi Jamal anjing kurap UMNO lokap adalah sebahagian rumahnya  Jamal tidak kisah langsung kenapa 30 hari kena reman atau 3 bulan baginya satu syurga masuk lokap.




Kalau orang lain kena tahan berkali-kali sudah serik dan mereka tidak mahu lagi masuk lokap kerana keadaan yang tidak sempurna itu.

Pertama kalau orang keluar masuk lokap macam masuk ke jamban memang seseorang itu tidak mempunyai maruah diri seperti Jamal Tongkol jangan dia fikir kalau dia keluar masuk lokap dia adalah Hero Malaya mendapat pujian berjita-juta orang malahan orang pandang rendah pandang hina kepada diri Jamal hanya orang-orang jahil sahaja seperti sebahagian ahli-ahli UMNO/BN yang satu kepala satu otak bebal sokong Jamal dan puji-puji Jamal.

Kalau kita lihat di laman-laman soasial FB orang yang mengutuk Jamal bukan sahaja banga Cina-India tetapi 89 peratus orang-orang Melayu sebangsa seagama dengan Jamal turut memaki hamun hingga melontarkan kata-kata kesat kepada Jamal yang mendapat gelaran ANJING KURAP UMNO.

Menurut Menteri Pelancongan dan Kebudayaan  Nazri Aziz antara lain berkata Jamal Jamban tidak perlu dipecat dari UMNO walaupun dia (Jamal) secara langsung terlibat dalam siri pelbagai jenayah sebab Jamal adalah orang satu-satu harapan para pemimpin UMNO kerana keberaniannya membuat  pelbagai angkara dan huru-hara ini memang dasar perjuangan UMNO suka pelihara orang-orang jahil sepertu Jamal Tongkol.

Soal terjejas kah nama baik  UMNO/BN itu bukan jadi persoalannya  yang penting ada kepuasan hati ahli-ahli UMNO/BN buat kacau bilau dalam Negara itu adalah satu perjuangan tulen UMNO/BN.

Sebabnya ramai di kalangan ketua-ketua dan ahli-ahli parti Komponen BN seperti MCA-MIC-GERAKAN-PBS-UPKO-LDP dan PBRS terus  menyepi tiada suara langsung mengenai apa yang telah dibuat oleh Jamal kepada orang-orang Cina dan India mereka malahan menghalalkan perjuangan jahat yang boleh mengancam keselamatan orang lain.

Di Sabah hari demi hari ramai keluar dari UMNO dan mereka telah menyertai Parti warisan Sabah (WARISAN) bukan sikit jumlahnya lebih  300 ribu keseluruhannya.

Di Sandakan lima bahagian UMNO yang membabitkan UMNO Sandakan- Batu Sapi-Kinabatangan-Libaran dan Beluran  ramai ahli-ahli UMNO yang akan  keluar di keempat bahagian itu berjumlah 8,00  ribu orang bakal menemui Presiden WARISAN Datuk Seri Shafie Apdal  pada sesi perjumpaan nanti pada 27-11-2016 di Dewan Hakka yang bermula jam 10.00  pagi kerana menyertai WARISAN.

Salleh Keruak dengan sombong dan angkuhnya UMNO/BN tetap memang dalam PRU14 nanti sebab kalau orang-orang Melayu Cina-India sudah hilang arah terhadap pucuk pimpinan UMNO/BN mereka tidak mengundi UMNO/BN UMNO/BN tak perluh gentar kerana SPR telah berjaya mendaftarkan nama-nama Bangladesh seramai 100 ribu  jadi pengundi baru untuk PRU14 nanti.

Tahun 2020  Malaysia bakal jari rumah terbesar di Asia Tenggara bilamana Kerajaan UMNO/BN jika masih berkuasa lagi akan memberikan 1,5 juta mykad kepada Bangla yang duduk  dinegara ini  jadi Milayu banglasia.



No comments:

Post a Comment