The Sabah Insider Online ALLAH MURKAH DI ISRAEL BERLAKU KEBAKARAN BESAR

ALLAH BARANGKALI MURKA
( kasus di Israelia dan Rohingya)


OLEH ISMAILY BUNGSU
Sunday November 27/2016

MUSLIM di dunia diakhir zaman memang tertindas. Ditindas oleh mereka yang berkuasa. Muslim di mana-mana sekarang tidak lagi muncul sebagai bangsa yang hebat sebalik menjadi bangsa yang mundur dan kian jauh ketinggalan jika dibandingkan dengan mulanya muslim di zaman Andalusia yang melahirkan kaldum, Kindi, Sina dan segala macam.

Yang begitu ketara sekarang muslim di Palestina dan di Rohingya ternyata cukup menyedihkan sekali disamping kehancuran Iraq, Mesir dan banyak lagi kesan kuasa-kuasa barat yang dikuasai oleh bangsa Yahudi bawah Zionis yang jahat.

Di Rohingya jelas berlakunya pembataian, pembakaran kampung, pengusiran, perogolan, tembak, pukul terutama di wilayah provonsi Rokhine, Burma dan sebagainya yang harusnya tidak boleh dibiarkan oleh dunia tetapi dunia melihat hanyalah sebagai satu persembahan teater di atas pentas lakon.

Kita sendiri tidak tahu kenapa seorang pejuang keamanan yang menerima anugerah/hadiah nobel, pemimpin demokrasi Mynmar Aung San Suu Kyi hingga sekarang terus mendiamkan diri tanpa berbuat apa-apa malah sepatah perkataan tidak pernah ia ucapkan.

Apa yang berlaku di Rohingya itu sesuatu yang cukup menyedihkan dan sesuatu yang harusnya tidak lagi berlaku di zaman moden ini dan jelas kepimpinan di sana merupakan pemimpin yang sikapnya ala setan kesan jelas begitu merestu pembantai manusia begitu kejam dan jahat sekali.

Lalu kembali ke Palestina juga sama sejak bertahun-tahun mereka di sana dianiaya dan tidak dibenarkan hidup dalam keadaan yang selesa.

Tanah/air mereka dirampas dan mereka dikepung oleh satu bangsa yang biadap dan paling laknat di dunia meski tidak semua yang Yahudi itu sejahat yang kita fikirkan tetapi di bawah Zionis memang mereka bercita-cita mahu kuasai dunia bakal merosakkan.

Sepertinya terdapat dalam ayat QS, AL Israa 4-5 bahawa di sana dijelaskan yang Bani Israel itu akan membuat kerosakan di muka bumi dan selalu menyombongkan diri, maka dijelaskan kala datangnya kejahatan pertama dan kejahatan itu akan dituntut hingga mereka akan dicari dan pasti menjadi.

Nah, berdasarkan ayat al Israa seperti yang hampir sama seperti saya katakan maksudnya maka sekarang ini tiba-tiba saja api datang menyambar hingga angkasa israel penuh dengan api dan itu berlaku setelah larangan azan diperdengarkan di mesjid di palestina.

Sekarang hampir separuh bumi Israel yang dirampas dari Palestina bermandikan api dan api itu naik menjulang ke ke angkasa hingga mereka berlarian mahu menyelamatkan diri masing-masing dan kesannya hampir ratus ribu terus meninggalkan rumah hingga saudara-saudara  Palestina sendiri menghantar bantuan ikut sama memadamkan api yang menyala-nyala itu.

Kita lihat apa selanjutnya dan mudah-mudahan hal sedemikian dapat menyedarkan mereka yang jahat dan sama mendiami dunia ini dengan aman dan semua orang punya kesempatan untuk menikmati hidup.


No comments:

Post a Comment