POLITIK GUSAR-NIAGA The Sabah Insider Online

Politik: gusar + niaga
( jumaat bawah berkat)

OLEH: ISMAILY BUNGSU
Jumaat Oktober 04/2016

KEKADANG kita jadi malas. Sesiapapun kekadang sukar dipercaya dan kata2 selalu tidak dipegang dan akhir yang dikata kelmarin hari ini beda warnanya. Lalu gimana kita bisa percaya?
tak hairan ada ahli filsafat kata itu politik alat berniaga dan kerananya ramai kaya kesan politik terutama mereka duduki kerusi bisa kaya raya dan inilah namanya pengkhianat dan jadah.
kekadang keberatan untuk akrapi dunia politik dan itu sebab tahun lalu tiga kali hantar surat letak jawatan sebab politik sekarang ini tidak semacam SIASAH yang menjadi amalan nabi.
kesan tidak lagi duduki kerusi penting dalam politik maka akhirnya memilih untuk jadi ahli parti saja yang disertai 12 tahun lalu hingga kini.
Kata seorang sobat sastera lebih baik dan tidak duduki kerusi politik dan jalan terbaik jadi penulis sahaja dan itu ada kebebasan sedikit tanpa akur perintah dan inilah seadanya.
Memang kekadang melihat olahnya politikus asyik akui diri hebat dan bakal menangi semua kerusi tapi parti-parti  yang tumbuh macam cendawan officenya entah di mana, nama jk kuasa tiada sebuk di whatsapp facebook dan untuk adakan perhimpunan tidak pula berani dan kalau adapun hanya seorang dua datang bisa nanti dikira.
Memang kekadang membosankan bila keadaan ini berlaku dan itu menyebab saya kurang percaya apa lagi mereka yang ingin dana berjuta masuk kantung sendiri.
pengkhianat
Pengkhianat
Akhirnya rakyat yang tidak kenal tak tahu jadi mangsa ular sawah yang membelit rakyat.
Salam jumaat pembawa berkat allah lindungi kita semuanya. Salam kasih rindu kekal abadi.