4 ORANG PEMIMPIN BERWIBAWA....The Sabah Insider Online


( warisan keadilan memang cinta)

OLEH: ISMAILY BUNGSU
Selasa  November 29/2016

BUNG Tamrin mantan Ketua Perhubungan Keadilan  (PKR) Sabah antara yang berpengalaman dan cukup saya segan kesan wibawanya.
Presiden pernah telefon saya dan saya kata Bung Tamrin harus dilantik kali kedua dan itu memang terjadi setelah presiden duduki kerusi 6 bulan pengerusi MPN Sabah.

Memang Bung Tamrin tahu kes itu( terkait kasus ketu pemuda Tuaran dilantik pengerusi dan kemudian masuk UMNO/sejarah hitam) yang saya bercakap lama dengan Presiden dan Bung Tamrin memang saya percaya sangat cuma nasib selalu tak sebelahi dia kesan belum sampai waktunya. Sabarlah!

Sesudah Bung Tamrin dilantik kali kedua terus Bung Tamrin sms saya ucap terima kasih dan itulah kenyataannya. Tanyalah kalau tidak percaya hal ini!

Datuk Kong Hong Ming seorang peguam yang banyak bantu selesaikan kes tanah rakyat/orang kampung di Tawau, Sandakan, telupid, Kudat dan lain dan dia ini antara yang saya kagumi sebab berkhidmat untuk rakyat dan jarang orang lain lakukan seperti apa yang dia lakukan. Ini barulah pemimpin kuat kerja!

Datuk Kong Hong Ming memang selalu hubungi saya/kami selalu berhubung dan pernah saya tegur kesan satu kes dan dia ini jenis terima pandangan orang hingga dia kata/whatsapp " saya terima dan akur nasihat haji itu " itu katanya. Saya terharu ketika itu. Hanya Datuk sahaja yang tahu apa kasusnya.

Dr Roland Chia selaku YB Inanam dan ini juga satu2nya insan paling prihatin terhadap rakyatnya dan memang kami selalu berhubung dan dia ini jenis suka sangat merendah diri. Itu saya hormat dia dan semalam dia sms ucap "terima kasih" kesan saya hadir di konvensyen keadilan meski saya mahu ikut komen diakhir acara tetapi tidak dibenarkan kesan hanya seorang dibenar bercakap. Sedih!

Yb Roland antara YB yang paling rajin dan aktif, lebih aktif banding pemimpin BN sebab YB Roland aktif guna duitnya sendiri dan beda dengan YB BN yang guna duit cukai, GST rakyat bayar.

Sementara yang akhir itu puan Rahimah Majid yang juga merupakan seorang peguam, meski muda tapi kepimpinannya jelas bakal digeruni tapi saya perhatikan dia kena terus latih diri terutama terkait dunia "on stage".

Keempat pemimpin termasuk YB Christina liew memang antara yang boleh/layak duduki Kabinet Negeri dan lebih layak duduki kerusi dewan undangan negeri banding ada YB2 yang ada hanya duduk-duduk bingung nguap ngantuk-ngantuk di balai sidang bergaji buta ribu-tibu tiap bulan.

Saya yakin WARISAN akan terus dipertahan berdasar KEADILAN yang diinginkan semua orang sama dengan kata CINTA SABAH yang dilaung2kan lalu guna roket gapai bulan melewati bebintang.
Sabahubah
Sabahubah
Sabahubah


1 comment:

  1. Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

    -tunang/kekasih berpaling hati
    -minyak pengasih
    -pelaris niaga
    -pelet
    -pemikat
    -buka aura
    -santau sum power
    -pelaris dalam galian
    -santau angin
    -santau tepuk bantal
    -santau patung
    -santau Siam
    -santau di Kedah
    -ilmu pengasih
    -ilmu penunduk
    -buka aura

    Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

    WhatsApp +62 822 4631 1483




    ReplyDelete