The Sabahy Insider Online PERHIMPUNAN UMNO UNTUK RUANG LUANG PUJI-PUJI NAJIB


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Thursday December 01.2016

KATA orang biasanya perhimpunan agung UMNO lokasi memperlihatkan kebijaksanaan retorika untuk memuji seorang PM dan kalau adapun kritik biasa yang hanya sedikit pujinya melebih.

Kalau adapun dibahas masalah rakyat hanya bahasan kecil dan dilakukan sedikit kesannya tetap sama terhadap Malaysia bukan makin membaik sebalik memburuk hingga ringgit Malaysia sekarang tidak laku dan rakyat menderita.

Setiap perhimpunan kita akan mendengar pujian-pujian melangit dan sebelum permhimpunan MT memberikan amaran untuk jangan membahas sesuatu isu yang memudaratkan seperti 1MDB dan sesiapa yang membahas itu bahaya.

Mungkin kalau adapun sudah diatur dan sesudah dijawab dan diputuskan oleh peguam negara selesai, maka semuanya juga harus akur sebab peguam negara lagi orang yang dapat memberikan kata putus dan semua mesti akur.

Begitulah sistem yang mereka tentukan dan ketentuan itu sebenarnya menyebabkan Malaysia dalam keadaan bahaya sebab semuanya jenis pak angguk dan tidak terbuka dan sikap semacam itu usaha dialirkan ke parlimen dicipta akta OSA, NEC danm segala macam akta sesuatu yang dianggap bahaya dalam laporan odit tidak boleh disebarkan dan kesan itulah yang terkena terhadap pejuang rakyat namanya Rafizi.

Begitulah sikap perhimpunan agung UMNO yang sebenarnya banyak
sangat pintunya tertutup demi keselamatan pemimpin atasan yang telah melakukan kesilapan dan akhirnya di sana sini hanyalah dendangan puji puja konon Najib seorang PM yang terbaik sekali.


1 comment:

  1. Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

    -tunang/kekasih berpaling hati
    -minyak pengasih
    -pelaris niaga
    -pelet
    -pemikat
    -buka aura
    -santau sum power
    -pelaris dalam galian
    -santau angin
    -santau tepuk bantal
    -santau patung
    -santau Siam
    -santau di Kedah
    -ilmu pengasih
    -ilmu penunduk
    -buka aura

    Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

    WhatsApp +62 822 4631 1483




    ReplyDelete