The Sabah Insider Online….SYABAS SPR BERJAYA MENDAFTAR 100 RIBU BANGLADESH JADI PENGUNDI UMNO-BN UNTUK PRU14 NANTI.


UNTUNGlah... UMNO/BN dapat ahli-ahli baru bangsa Bangla untuk menjamin kemenangan besar pada PRU14 nanti hidup Bangla- Bangla 1Malaysia 


OLEH: WAN FARIDAH WAN AHMAD (KL)
Sabtu November 19/2016

 
SETELAH pihak Suruhanjaya  pilihanraya (SPR) berjaya mendaftarkan  nama-nama Bangla seramai 100 ribu sebagai pemilih baru (undi baru) untuk PRU14 nanti adalah isilah bahasa baru yang tersirat dan tersurat ialah Bangla 1Malaysia (B1M)

Nampaknya kerajaan sekarang benar-benar mengutamakan rakyat Bangla yang ada di Negara ini berjumlah 1.5 juta mendapat keistimewaan  selain 100 ribu orang kini telah menjadi warga Negara Malaysia setelah pihak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengeluarkan Mykad kepada Bangla.

Di Ibu Kota sekarang khususnya di sekitar Kuala Lumpur  dimana saja pelusuk dan sudut pastinya menemui rakyat Bangla  selain mereka kerja makan gaji sebagai buruh kontraktor binaan -kilang selebihnya melibatkan diri dalam dunia perniagaan.

Tetapi para penyokong  tegar UMNO/BN sedikitpun tidak merasa bimbang tentang kebanjiran bangsa bangla yang begitu ramai 1.5 juta ke Negara ini malahan ahli-ahli UMNO/BN mengajak mereka menjadi ahli UMNO/BN  sesiapa Bangla yang mempunyai Mykad secara atomatik menjadi ahli UMNO/BN.

Sesiapa saja rakyat  Malaysia tidak lari dari menghadapi cabaran sengit dengan bangsa Bangla sebab Bangla yang sudah mempunyai  Mykad (Kad Pengenalan) maka taraf mereka serupa saja dengan bangsa-bangsa yang ada di Negara ini sebagai Warganegara Malaysia.

Apabila mereka sudah bergelar bertaraf warganegara Malaysia lantas mereka mempunyai hak untuk menuntut apa saja keistimewaan rakyat Malaysia dapat maka Bangla yang memiliki MYkad mereka juga wajar membuat tuntutan dalam pelbagai jenis kemudahaan.

Antaranya Bangla yang sudah menjadi Warganegara Malaysia dan sekaligus menjadi ahli UMNO sudah tentu mereka minta menjadi calon bertanding di mana kawasan yang majoritinya Bangla sama ada DUN dan MP ini pastinya akan terjadi  dan menjadi reality sebab UMNO/BN terlalu memanjakan orang-orang asing tinggal  di Negara ini sambil diberikan kad pengenalan untuk bersaing dengan penduduk-penduduk asal rakyat Malaysia.

Sudahlah  wanita-wanita Malaysia 89 peratus ramai yang berkahwin dengan Bangla nanti  wajah anak-anak yang baka dari Bangla rupa mereka 100  peratus macam muka/wajah Bangla.









No comments:

Post a Comment