The Sabah Insider Online.....JANGAN FITNAH SEMBARANGAN..... SEBENARNYA KEHADIRAN LEBIH 5000 RIBU SAMBUT D S SHAFIE DI DEWAN HAKKA


OLEH: ISMAILY BUNGSU
Selasa November 29/2016

KETIKA saya di Kota Kinabalu, tiba-tiba DS Shafie telefon saya dan kami bercerita hal di Sandakan, lalu saya katakan yang saya baru saja meneliti ucapannya lewat video di akaun Facebook dan memang menarik.
"....Mereka kata hanya 300 orang yang hadir dan dikata ramai PTI dan apakah saya dan Darell Leiking PTI? " Kata DS Shafie dan memang kenyataan mereka itu sudah saya jangka dan itu biasa.
"....Bukan saja itu, malah saya dikata pembohong dan suka mengedit-edit gambar dan rasa orang yang hadir di dewan Hakka kelmarin tahu apa keadaan sebenarnya hingga dewan penuh sesak dan banyak berdiri di luar dewan" Kata saya kepada DS Shafie dan DS Shafie ketawa.
"....Paling sadis komen mereka mengatakan konon saya berjanji bayar RM500 seorang seolah saya ini kaya sangat dan kalau setiap perhimpunan sejumlah itu diberi, maka makna saya ini kaya dapat 2.6 bilion?" Kata DS Shafie dan kenyataannya itu menjadikan saya ketawa terbahak-bahak sebab sama sekali tidak lojik dan tidak masuk akal.
Lagi saya ketawa yang menyatakan ada tidak dapat RM500 itu namanya Ismail tapi bukan nama sebenar dan barangkali yang berkenaan mahu menyebut nama Ismaily dan memang saya saja yang jadi sasaran mereka dan itu usaha melemahkan semangat untuk saya tidak menulis keboborokan mereka.
"....Saya ini bukan kaya macam pemimpin mereka dan rakyat yang datang itupun bukan gila duit meski susah, tetapi mereka itu datang kerana berjuang/kerana perjuangan kesan hidup mereka benar-benar susah kesan kepimpinan negara yang tempang dan cacat.." Katantya serius. Saya terdiam sebentar dan mula sedih sebab kenyataan itu DS Shafie ucapkan secara serius.
Petang tadi kami sempat bercakap sekitar setengah jam dan banyak hal ia perkatakan dan saya akan dengar semula ucapan DS Shafie ketika di Sandakan itu.
"....Tapi saya hairan kenapa parti-parti  lain tidak kritik BN secara serius dan tidak pula mereka kritik kepimpinan Ketua Menteri" DS Shafie bertanya dan pertanyaan itu hanya saya jelaskan dengan perkataan " Faham-faham sajalah bha" dan dia ketawa dan rasa dia lebih mengerti banding saya.
"...Yang satu itu kesian juga dan jangan sentuh dan jangan kritik ya!" Katanya dan siapa dimaksudkannya yang satu itu? Hanya saya dan DS Shafie sahaja yang tahu.
"..Memang saya tidak pernah kritik komen dia itu termasuk parti pembangkang lain sebab pembangkang sama visinya dengan visi Warisan dan yang dalam hati itu hanya Allah sahaja yang tahu.." Kata saya dan DS Shafie faham.
Seperti biasa sdeperti awalnya tadi DS Shafie mengucapkan salam dan bertanya apa kabar saya dan diakhir perbincangan kami tadi kira-kira jam 7:00 petang, ucapan sama diucapkan dan ia kirim salam sama keluarga saya dan itulah yang menjadi amalan DS Shafie Apdal sambil selalu mendoakan saya dan famili dirahmati
Allah.
Begitulah sikap dan olah seorang DS Shafie Apdal yang beda dengan yang lain.
Top of Form
SukaTunjukkan lebih banyak tanggapan


1 comment:

  1. Rawatan pengasih ilmu putih jarak jauh/jarak dekat

    -tunang/kekasih berpaling hati
    -minyak pengasih
    -pelaris niaga
    -pelet
    -pemikat
    -buka aura
    -santau sum power
    -pelaris dalam galian
    -santau angin
    -santau tepuk bantal
    -santau patung
    -santau Siam
    -santau di Kedah
    -ilmu pengasih
    -ilmu penunduk
    -buka aura

    Insha allah semua masalah bole selesai berkat ridho dan izin maha kuasa amin...

    WhatsApp +62 822 4631 1483




    ReplyDelete