The Sabah Insider Online…….SATU KEBANGGAAN SK MUTIARA DAPAT TEMPAT KE LIMA DALAM KEPUTUSAN UPSR 2016



OLEH: SHAIMON S JUMADI (SDK)
JOSEPH P ANDAU (KB)
Thursday November 24/2016

KOTA KINABALAU:- Ibubapa tidak seharusnya meletakan kesalahan apabila anak-anak mereka kurang cemerlang dalam sebarang keputusan pelbagai peperiksaan.

Walaupun tugas seorang guru bertugas bersungguh-sunggug mengajar anak-anak mereka supaya cemerlang mendapat keputusan UPRS yang baik tetapi terdapat  ada sesetengah murid yang bebal dan kurang minat belajar sebagai ibubapa seharusnya menggalakan mendorong anak-anak mereka supaya belajar bersungguh-sungguh agar menjamin masa depan yang cemerlang.

Bukan guru selalu dipersalahkan  guru-guru sering menjadi cemohan di kalangan ibapa yang kerana kurang puas hati dengan keputusan  UPRS anak-anak mereka  yang kurang cemerlang.

Puan Saridah   Mohd Dun Banir berkata ketika berucap dimajlis Hari Apresiasi Kebitaraan Sekolah Kebangsaan (SK) Mutiara Kota Kinabalu  dekat sini kelmarin.

Katanya pencapaian murid-murid SK Mutiara  yang berjaya mendapat tempat kelima  dalam meraihkan keputusan UPSR 2016 seharusnya menjadi satu kebanggaan kepada warga  SK Mutiara ini dan juga  ibubapa terbabit.

“Sekali lagi saya berpesan kepada ibubapa  didiklah anak-anak kamu dengan sebaik-baiknya  berikan  ia semangat yang jitu dalam menghadapi pelajaran hanya orang-orang mempunyai ilmu akademik yang cemerlang ia boleh menjamin kehidupan masa depan yang berjaya" katanya lagi.







No comments:

Post a Comment