The Sabah Insider Online…….KEBANJIRAN LELAKI BANGLA KE SANDAKAN RAMAI ISTERI-ISTERI PEGAWAI-PEGAWAI KANAN KERAJAAN MINTA DICERAIKAN KERANA MEREKA AKAN BERKAHWIN DENGAN BANGLA



OLEH: AZMIE AZMAN
Friday November 04/2016



TIDAK lama lagi Pejabat Jabatan Hal Ehwal Islam Negeri Sabah (JHEAINS) akan berdepan dengan kesebukan dalam  menguruskan pernikahan dan  penceraian dikalangan isteri-isteri tempatan.

Bahang penceraian dan akad nikah di kalangan wanita-wanita Melayu di daerah Sandakan kini mulai dirasai.

Kali ini ramai lelaki tempatan  bakal jadi dudah veteran kerana isteri-isteri mereka ramai yang bakal meminta diceraikan kerana mereka berminat dengan lelaki Bangla.


Inilah bertuahnya lelaki bangla yang datang kenegara ini selain  kerajaan BN/UMNO memberikan taraf kewarganegaraan  seperti mykad kepada 100 ribu Bangla bahkan mereka juga mendapat perhatian umum di kalangan wanita-wanita Melayu khususnya para wanita Sabah khasnya wanita-wanita Sandakan mulai berebut-rebut untuk menekel lelaki bangla yang  menjadi pujaan hati dan idaman kalbu setiap golongan wanita.

Yang paling menyedihkan anak-anak kecil yang bakal kehilangan ibu-ibu mereka sekiranya berlaku penceraian dengan bapa-bapa mereka.

Mana satu ibu mahu membawa anak-anaknya bila berlaku penceraian sebab setelah habis idah mereka  secara langsung kahwin dengan Bangladesh.

Inilah nasib malang sungguh kaum lelaki di Sandakan ramai akan jadi dudah dalam beberapa dekad ini.

Ramai isteri-isteri di kalangan anggota-anggota polis-tentera-pegawai-pegawai kanan  kerajaan akan memohon penceraian di pejabat JHEAINS kerana mereka terlalu meminati  berkahwin dengan jantan Bangla soal anak-anak mereka tidak hiraukan kalau mereka bercerai anak-anak mereka akan dijaga oleh bekas suami-suami mereka.

Jadi jangan hairan kesibukan imam-imam kariah dari JHEAINS untuk menikahkan perkahwinan   kakak-kakak dan makcik-makcik dengan lelaki bangla.




No comments:

Post a Comment