II The Sabah Insider Online.....GEGAR VAGANZA PENYINGKIRAN ELLY MAZLIEN RAMAI TIDAK PUAS HATI KETUA JURI BERLAKU BIAS

OLEH WAM FARIDAH WAN AHMAH (PJ)
Monday November  07/2016



RAMLIE MS Dasar Buaya  Karat Tua-Tua Tak Sedar Diri Macam Handsome saja.

KUALA LUMPUR: Ramai  di kalangan para peminat yang menonton Rancangan Gegar Vaganza  2016   musim minggu ke 4 yang diterbitkan  oleh ASTRO Ria malam Ahad  yang bermula pada jam 9.00 malam mereka rasa tidak puas hati terhadap penyingkiran penyanyi Elly Mazlien untuk meneruskan program pertandingan tersebut ke peringkat seterusnya.

Komen yang diutarakan oleh Ketua Juru Gegar Vaganza itu Datuk Ramlie MS terhadap kredibiliti  persembahan nyanyian Elly Mazlien ketika berduet dengan penyanyi  Kumpulan Sweet Child Ah Chong lagu  bertajuk “Jangan Menangis Sayang” betul-betul telah mengguris hati penyanyi  itu sendiri dan juga para penontong setia Gegar Vagansa  yang meminati Elly Mazlien.

Sudah beberapa kali Datuk Ramlie MS setiap menjurikan rancangan nyanyian sama Gegar Vaganza ataupun Kilauan Emas ramai para peserta yang mempunyai bakat luar biasa dalam bidang nyanyian  mesti jadi mangsa penyingkiran  yang dilakukan oleh Ramle SM tetapi penyanyi yang tiada rupa seperti SONTOLOYO seperti Wak Mustar dua kali sudah menjadi juara Kilauan Emas.


Sikap pilih bulu dan (bias) Ramlie dalam mengadali  kedua-dua pertandingan tersebut sering menimbulkan kontraversi di kalangan peminat yang menonton  kedua-dua program nyanyian antaranya Keliauan Emas dan Gegar Vaganza.

Sikap sombong sikap angkuh Ramlie MS sebagai ketua juri dalam kedua-dua program tersebut buat semua orang meluat kerana bersikap tidak jujur dan pilih kasih dan pilih bulu setiap para pesrta yang mengikuti pertandingan kedua-dua program tersebut.

Kenapa Ramlie MS malaikat kah kenapa dia pandai sangat kah sebagai pengadil contoh apa bila Ramlie MS memberikan markah tinggi  kepada penyanyi Wak Mustar suara macam katak mendapat kecaman hebat di kalangan para penonton rancangan Keliaun Emas.

SUARA MACAM KATAK....Dua kali Wak Mustas  muncul juara Kilauan Emas


Di cadangkan  pihak ASTRO  sepatutnya akur dengan para komen-komen yang dilontarkan oleh para penonton  Keliuan Emas dan  Gegar Vaganza agar dilantik melantik atau menggunakan  Ramlie MS sebagai juri dikedua-dua program itu sebab akan menimbulkan kemarahan di kalangan 3 juta penonton ASTRO untuk membencikan para penerbit rancangan tersebut.