The Sabah Insider Online…..30 ORANG ANAK MUDA SERTAI PARTI AMANAH




OLEH: AZMIE AZMAN
Sunday November 06/2016

SANDAKAN:- Sebahagian anak-anak muda di daerah ini telah memilih parti walaupun parti AMANAH  merupakan parti pembangkang yang  mungkin jadi kerajaan negeri di bawah pentadbiran PAKATAN HARAPAN selepas PRU14 nanti inilah pilihan terbaik untuk  mereka sertai.

Penyertaan anak-anak muda ini ke parti AMANAH yang dipimpin oleh Haji Hamzah Hj Abdullah  adalah parti yang terbaik jika di bandingan dengan UMNO/BN yang sekarang ahli-ahli UMNO Geng Baju Nerah semakin ganas suka buat huru-hara dalam  Negara yang ditaja  sepenuhnya oleh UMNO.

Oleh kerana anak-anak muda ini jika mereka menyertai UMNO/BN mereka takut terikut-ikut budaya samseng menjangkit kepada mereka seperti Geng Baju Merah  terlalu jahil dan dajal tidak takut erti dosa dan pahala sering buat kacau hingga membelasah orang.

Majlis upacara penyerahan borang keahlian kemasukan ke nparti AMANAH  telah disempornakan oleh Pesruhjaya AMANAH Sabah  Hj Hamzah Hj  Abdullah dipejabatnya dekat sini kelmarin.

Menurut Hj Hamzah kemasukan seramai 30 orang anak-anak muda itu adalah sebagai akar tunjang bagi menguatkan lagi sokongan terhadap perjuangan AMANAH diperingkat daerah.

Katanya lagi anak-anak muda yang mempunyai mendidikan mereka telah  pilih AMANAH sebagai benteng dan wadah perjuangan dipersada politik tanah air demi menjaga kestabilan dan kemakmuran Negara  dan tidak sekali-kali AMANAH terlibat rusuhan kaum seperti yang kini telah berlaku dan  melanda di 11 negeri di Semenanjung yang dilakukan oleh ahli-ahli UMNO yang juga ahli kumpulan Geng Baju  Merah.



No comments:

Post a Comment