ST JOHN AMBULANS MALAYSIA ANJUR JOGATON 2016 DAPAT SAMBUTAN

Tuessday April 12/2016


OLEH: AZMIE AZMAN & 
STAFF ST JOHN AMBULANS MALAYSIA
www.sabahinsider14.blogspot.com

SANDAKAN:- Sebagai acara dan aktiviti  tahunan  Saint John Ambulans Malaysia (SJAM) Kawasan Sandakan telah mengadakan  Larian Jogaton Tahunan 2016 pada 10hb April lalu  bermula dari Pejabat SJAM Kawasan Sandakan. 
.
Larian  berjarak 3 km. bermula dari jam 8.00 pagi penyertaan   larian tersebut terbahagi kepada   3 kategori iaitu Kategori Sekolah umur bawah 12 tahun lelaki dan perempuan, Kategori Terbuka umur 13-39 tahun lelaki  dan perempuan dan Kategori Veteren  umur 40 tahun lelaki dan perempuan.

Hadiah-hadiah adalah untuk tempat Pertama, Kedua dan Ketiga serta 7 Hadiah saguhati yang merupakan sijil dan hamper.

Objektif larian jogaton ini adalah untuk mengumpul dana aktiviti SJAM Kawasan dan SJAM Divisi Sekolah, sebagai tabung SJAM  disamping itu  bertujuan untuk merapatkan hubungan  mesra antara  ahli-ahli SJAM- orang awam dan ibu bapa.

Seramai 50 peserta telah mengambil bahagian.  di mana peserta dilepaskan oleh Pengerusi SJAM Kawasan Sandakan Datuk Kong Kwok Wah.

Puan Chang Fui Chew selaku Bendahari Kehormat SJAM kawasan Sandakan memberitahu dana yang dikumpul akan digunakan untuk menganjur beberapa siri ceramah seperti pertolongan cemas asas
Pemerintah SJAM Kawasan Sandakan Encik Tan Chuan Joo merakamkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang membantu menjayakan larian jogaton ini.  Antaranya, syarikat-syarikat  Ayam Brand, Indocafe dan K2 telah menaja makanan dan minuman semasa jogaton dilangsungkan.
Larian ini diakhiri dengan penyampaian hadiah oleh Datuk Kong sendiri kepada pada para pemenang.  Acara larian tamat pada jam 9:00 pagi.

TERJEMAHAN DALAM  BAHASA CIA

二零一六年四月十日,星期日
山打根区圣约翰救伤会常年徒步
山打根圣约翰救伤会于2016410日举行了年度徒步赛。比赛於上午8时从会所开始。
这徒步赛全程为三公里远。一共有三组别,包括:12岁以下男女学生组,13-39岁男女公开组,40岁以上男女宿将组。每一组有冠,亚,季和七份安慰奖,奖品包括礼篮及证书。
徒步的目的是筹款作为经费和促进家长和市民的联系。
此徒步赛共有50名参赛者。由山打根圣约翰救伤会区主席, 拿督邝国华局绅为参赛者举行挥旗礼。
财政郑慧秋说筹募的款项将用于举办一系列的讲座或课程,如基本急救。
在致词时,陈川宇总监也对热心参与根区圣约翰救伤会活动的学员,公众和赞助商表示感激。其中,Ayam BrandIndocafeK2公司赞助了饮料和食物。
较后,由拿督邝颁奖予优胜者。徒步赛於上午9:00圆满结束。


No comments:

Post a Comment